Lingonbröd

Publicerat: 2009-05-06 Kl: 14:42:12 | I kategori: Recept


Här kommer receptet på detta bråttom bröd! Det går snabbt att slänga ihop och tar inte alls lång tid. Det är lätt att få det bra och det smakar riktigt gott. Har bakat det här brådet flera gånger tidigare! Passar bar som till frukost/mellanmål/kvällsfika eller till paj, soppa eller någon annan maträtt!
Jag vet i alla fall en som kommer vara lycklig när han kommer hem från jobbet! =)





















Snabbakad Lingonlimpa


Till 1 Limpa

½ dl krossat vete (jag använder krossat bovete)
1  dl havregryn
3  dl grahamsmjöl
5  dl vetemjöl
2  tsk bikarbonat
1  tsk salt
4  dl filmjölk eller naturell yoghurt (jag använder filmjölk)
3/4 dl brödsirap
½ dl lingonsylt eller vinbärssylt (jag använder 1 dl lingonsylt för jag gillar smaken)


Gör såhär:
1. Sätt ugnen på 200grader
2. Smörj en 1 ½ liters avlång form väl
3. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör om.
4. Blanda ner filmjölk, sirap och lingonsylt. Rör ihop till en smet och klicka ner i formen.
5. Grädda på gallret på ugnens botten i 55-60 minuter. Stjälp upp limpan och låt dne svalna under duk!

Låt det väl smaka!

Kommentarer
Postat av: Tess

Låter gott.....det måste jag testa.

Tack för tipset.:-)

2009-05-07 @ 12:10:15
URL: http://www.tessliv.blogspot.com
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Åh.. Vad gott... Känner lukten ända hit.. Hihi...

2009-05-07 @ 12:46:23
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0