Min födelsedag

Publicerat: 2013-05-14 Kl: 20:52:00 | I kategori: Allmänt


 
Igår måndagen den 13 maj var det min födelsedag. Hela 26 år fyllde jag igår alltså. Dagen började tyvärr lite fel men det blev bättre sen. Noel och Levi fick komma och ge mamma frukost på sängen med lite hjälp från pappa. Noel och Levi fick sen välja om de ville till förskolan eller vara hemma och hjälpa mamma att fixa inför kvällen. De valde att vara hemma.
 


Vi åkte iväg för att handla lite till kvällens bjudmiddag. Såklart så ville jag bjuda på min goda Zucchinisoppa och nybakat bröd. Väl hemma sen började vi baka. Hade köpt färdig surdeg på burk från KronJäst. Brödet var enkelt att baka ihop. Det enda man behöver är surdegen, jäst, vatten, vetemjöl, olja och salt. Brödet ska knådas sedan jäsa i 2 timmar och sen baka ut till bröd. Låta jäsa i 1 timme och sedan in i ugn på 220 grader. Det ska även stå en form med 5 dl vatten inne i ugnen. Brödet ska gräddas i 20-30 minuter. vi gjorde två stora limpor. brödet blev riktigt lyckat, luftigt och gott.
 
Surdegsbrödet av det som blev kvar av det då jag glömde ta kort på det när det var nygräddat.
 
 

Soppan blev en succe tillsammans med de nybakade brödet. Hade även gjort min lingonlimpa som jag brukar göra. Till efterrätt hade vi melon och annanas. Fick massor av fina presenter av min familj och släkt. Stort tack för det!! Under kvällen så fick jag blombud. Blev helt chockad och hade verkligen inte förväntat mig det. Visste absolut inte vem det kunde vara ifrån så nyfiket så öppnade jag blommorna och de var en otroligt vacker bukett ifrån en av mina bästa vänner och hennes son, Michelle och Mio! Stort Tack för det och den fina texten! <3


Har haft en underbar dag tillsammans med nära och kära. Stort tack till alla er som på något sätt uppmärksammat min födelsedag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0