Dop för Milo

Publicerat: 2013-05-05 Kl: 21:57:00 | I kategori: Allmänt


Igår var det äntligen dags för Milo att döpas och som min pappa sa, Milo ska bli Milo. I fredags förberedde vi alla mat som skulle ätas på dopfikat. Som tur var kunde Jonas vara hemma med barnen på förmiddagen. De cyklade ner till öppna förskolan och var med på sångstunden där och sen cyklade de vidare till Honda och sen hem igen. Väl hemma hade jag och Maddis hunnit lagt ihop alla smörgåstårtorna och skulle börja med doptårtan.

Efter lite lunch kom min pappa, barnens morfar alltså och hämtade dem. De skulle iväg på lite äventyr. Jonas åkte iväg och jobbade och jag och Maddis gjorde färdigt och dekorerade smörgåstårtorna. Vid 18-tiden åkte vi och gjorde fint i lokalen. Fick hjälp av mamma, Björn, pappa, Maddis och Adam i lokalen. Stort Tack! Självklart var även Jonas och hjälpte till.


På kvällen efter vi varit i lokalen la jag ihop doptårtan färdigt. Blev supernöjd med den.
 


Sen blev det tillslut lördag och jag var klar med allt. Kändes onstigt då jag alltid brukar stå med allt i sista stund. Tänkte nästan slänga ihop en till tårta bara för att ha en extra men Jonas hindrade mig och bad mig njuta av lugnet och att jag faktiskt var klar med allt i tid. Haha! Ja så kan man ju också tänka.

Väl inne i kyrkan mötte vi upp Milos faddrar som är min lillasyster Erica och min kusin Therese. Både skulle läsa varsin dikt i kyrkan och var nervösa för det. Klockan 13.00 fick Noel och Levi ringa i kyrkklockorna innan vi tågade in i kyrkan. Erica bar in Milo i kyrkan. Det hela blev en otroligt fin cermoni i kyrkan. jag läste en förbön och sen var det Therese tur att läsa en bibeltext. Det gick jättebra!


Leo som är barnens farbror spelade en av sina egna låtar som han skrivit själv på gitarr i kyrkan. Åh det var så fint! Fick tårar i ögonen! Milo höll sig lugn under hela cermonin. Han sa inte heller något när det var dags för prästen att hälla vatten på huvudet. Noel och Levi fick hälla vatten i dopfunten. Noel fick torka huvudet och sen fick Levi hjälpa till att tända dopljuset. Alla barn som fanns i kyrkan fick komma fram och titta på när Milo döptes. Det tyckte levi var roligt för tillslut så ordnade Levi ett litet vattenkrig i kyrkan, haha! Ja eller alltså han och framförallt Mio kastade och skvätte vatten omkring sig. Det var helt okej och det blev väldigt avslappnat och i kyrkan. Levi och alla barnens som stod där framme hade jätteroligt.
 


Erica läste sin dikt och sen var det dags att tåga ut ur kyrkan. Therese bar ut Milo och sen stannade vi ute för fotografering.

Vi åkte vidare till Lokalen där alla gäster väntade. Vi dukade fram smörgåstårtorna så alla kunde börja äta. Medan vi åt smörgåstårtor läste barnens farmor en dikt som hon själv skrivit till Milo. Tack Karin för den otroligt fina dikten!

Två nöjda föräldrar över ett fantastiskt dop.


Vi körde även en liten presentationslek där alla skulle presentera sig genom att ställa sig upp och berätta vem man är och vad man har för relation till mig eller Jonas. Otroligt lyckat och det blev flera skratt. Sen var det dags att äta lite bullar och tårta. Barnen sprang runt och lekte kurragömma i korridoren och lekte utanför på lekplatsen.

Sen var det dags för prisutdelning som min morfar säger. Alltså presentöppningen. Precis när vi skulle börja öppna blev Milo hungrig så jag fick sätta mig och amma. Jonas började öppna och alla barnen ville hälpa till. Stort Tack för alla fina presenterna kan inte tacka er nog för era fina gåvor till Milo och alla fina lyckönskningar ni skrivit i hans bok.


En present hann inte komma som var från Jonas kompisgäng. De påstår att Milo har fått en riktig mini-moto Yamaha R6. Jag tror jag svimmar alltså. Ni är galna!!! :)

Vi är otroligt nöjda med Milos dopdag och kommer sent att glömma den. Så underbart att få träffas familj, släkt och vänner! Tacka alla ni som kom och gjorde denna dag helt underbar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0