Öppna förskolan

Publicerat: 2013-04-23 Kl: 21:11:00 | I kategori: Allmänt



Milo och kusin Oscar på Öppna förskolan i Bollstanäs
 
   
Nu har vi invigt öppna förskolan både i Bollstanäs och i Väsby centrum. I Bollstanäs hade jag aldrig varit på tidigare. På onsdagar serveras det soppa om man vill äta det för 30kr. Billigt och mycket gott :) Det är sångstund också vilket är väldigt mysigt. I fredags tog jag med mig alla 3 barnen dit då Noel och Levi numera kommer att vara ledig hemma tillsammans med mig och Milo varje fredag. Det var mycket uppskattat. Träffade även Linda, Meja och Max, Michelle och Millie, och Tess, Nattis, Colin och Mollie där då.
Jag hade stekt pannkakor som jag tog med mig och dessutom tog jag med mig mina nygräddade syltkakkor som jag gjorde iordning kvällen innan. Mums! I onsdags när vi var där var min syster där med sin lilla Oscar, Linda och Max, Michelle och Millie, Jacqueline och Lovine och även några andra som jag känner ;) Så roligt att träffa så mycket folk om dagarna. Gillar det!
  

Idag var det dags att inviga Öppnis i centrum. Det var där jag var med Noel och Levi flera gånger i veckan. När jag kom in så könde personalen igen mig direkt och visste precis vilka som var Milos storebrorsor. Hon tyckte de var enormt lika. Först ett tag var jag och Milo själva. Passade på att bläddra i deras fotopärmar på gamla bilder. Hittade både på Noel och Levi. Så mycket minnen i bilderna.
 


Till sångstunden kom det några fler barn och sjäng. Milo sov då men vaknade till de två sista sångerna. Efter sångstunden var det dags att göra gipsavtryck. Har gjort det tidigt med båda grabbarna och det är så kul att ha kvar dessa. Resultat får ni se när jag hämtar hem dem.

När de stängde på förmiddagen så gick jag en runda i centrum. Då kom jag på att jag glömde påsen jg hade haft med mig som ramarna låg i. Hasde lite annat där i så det var bara att gå tillbaka till kl. 13 när de öppnade igen. Då var Michelle och Millie där och även Jacque och Lovine där. Vi stannade en stund innan vi skulle åka och hämta Noel och Levi på förskolan.

I måndags så fikade jag med Michelle och Millie och med Johan. Så längesen jag träffade honom men så kul att ses igen! (Jag, Johan, Linda, Michelle och hennes sambo Linus gick på gymnasiet tillsammans)

På tisdagar har vi simskola för Noel och Levi och eftersom det är tisdag idag så stod ett besök till simhallen på kalendern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0