Thailand och ingen bra start!

Publicerat: 2012-03-08 Kl: 11:41:01 | I kategori: Allmänt

Vi är äntligen framme i underbara Thailand! Den långa flygresan ner gick jättebra! Flygvärdinnorna var klädda i vackra klännigar och gav en otrolig service. Inget gnäll eller tjat på barnen men väldigt lite sömn. Levi kunde somna men sov tyvärr bort både middagen och frukosten. Noel sov han med men åt av både middagen och frukosten. Maten var över förväntan god! De visade filmer under resan ner, Alvin och gänget 3 och Twilight breaking down. Noel tittade på Alvin och gänget. Precis när vi fick in maten somnade Levi.

Noel sysselsatte sig under resan med att spela på Nintendo DS, titta på film på Ipaden och skriva i sin skrivbok. Levis vakna tid på flygplanet gick åt till att titta på Ipaden och att läsa bok.

Väl framme blev åkte vi i en häftig bil till Koh Lanta. Trotr lite sömn på flygplanet kände vi oss pigga trots att klockan bara var 3-4 på morgonen hemma i Sverige. Chauffören körde som om det var han som ägde vägen men med stor kontroll.  Vi var tvugna att åka 2 st färjor innan vi tillslut kom fram till Andaman Lanta Resort. Vi fick komma in i vår Bungalow och vi bytte snabbt om till badkläder och gick ner till stranden.

På stranden hände första olyckan. Noel ramlade i vattnet på klippor som låg gömda uder ytan. Han rev sig på flera ställen på benen, knäna, händer och under fötterna. Han blödde och hade ont. Vi fick skölja och försöka få rent såren. Ingen bra start på resan. Vi gick till bungalown och gjorde rent. Sen badade vi i poolen innan regnet plötsligt sköljde över oss. Parasollen blåste ner i poolen och grenar från palmerna ramlade ner. Vi satt i restaurangen och åt lunch. Då  började det åska och blixtra och ovädret låg precis över oss för jag har nog aldrig tidigare hört en sån åskknall. Både barnen blev jätterädda!!

När regnet slutat gick vi tillbaka till bungalown och la oss för att sova igen några timmar. Vi somnade allihopa och vaknade pigga vid 19-tiden och gick för att äta middag oh se oss om lite på ön. Vi stannade till på en restaurang vid hotellområdet Southern Lanta Resort. Åt otroligt god mat! Vi gick hem på stranden och tittade på alla fina restauranger med alla lampor längst stranden!

Postat av: Karin

Hej allihop! Jätteroligt att få ett livstecken från er. Det var ju en något jobbig start men så där blir det lätt när man kanske är lite trött och allt är nytt och ovant. Hoppas verkligen att fortsättningen flyter bättre, ni får lägga in framförhållning så gott det går. Har ni någon guide där som kan berätta om olika saker? Det där med åskvädret lät otäckt, man får en känsla av att alla väderförhållanden är så mycket starkare därnere.

Här är sig likt, börjar bli lite varmare, åtminstone på plussidan idag. Jag var ute och tittade till huset igår fredag och vattnade blommor. Det var lugnt.

Lillen har varit inne för rensning av tandsten och även tagit ut dåliga tänder , sex stycken tror jag

det var.

Ha det så bra nu, var försiktiga och sköt om er.

Stor kram från oss genom farmor Karin

Roligt att höra från er förstås..kanske någon bild!

2012-03-10 @ 13:25:05
Postat av: Karin Bagge

Hej! Hoppas allt väl där nere. Nyfikna är vi på att höra från er igen. Kramar Karin & Kåre

2012-03-11 @ 21:03:49
Postat av: Josephine- Mamma till Elika & Nick

Usch inget roligt med oväder sådär kan jag tänka mig :-( När jag berättade för Elika vad som hänt Noel så ville hon genast ge honom en puss & kram så det ska han få när ni kommer hem :-) Ha det nu så himla mysigt & ta hand om varandra!!! Kramar