Phuket till Koh Lanta!

Publicerat: 2012-03-20 Kl: 18:07:51 | I kategori: Resa 2012 Thailand

Efter 3 härliga dagar i Phuket bar det av med båten över till Koh Lanta igen. Att åka båt med barnen har gått riktigt bra! De har kunnat sysselsätta sig under resans gång med bäcker och spel. Både barnen ville verkligen tillbaka till Koha Lanta och till stranden där som de kände igen. Den här gången bode vi på ett nytt hotell nämligen Southern Lanta Resort. Om vi undrade tidigare vart alla svenska barnfamiljer bodde någonstans så var det här på Soutern Lanta som de "gömde sig" Ett riktigt barnfamiljshotell med bungalows, stor pool och restaurang med otroligt god mat.

Under dessa 4 dagar på Koh lanta har vi gjort två olika utflykter. Bland annat så gjorde vi en till båtutflykt tillsammans med Lanta Garden Hill till Koh Rok. Den här turen innehöll mycket mer snorkling och otroligt vackra fiskar. Både Noel och Levi var i vattnet flera gånger från båten. Noel snorklade ute på havet! Vi stannade över ett stort korallrev och det var fullt av färgglada fiskar.  Efter lite snorkling blev det lunch inne vid stranden och efter det bada och sola i det turkosa havet. Fiskarna var ända inne vid stranden och vi kunde simma med fiskarna. En helt sagolik ö med den vita stranden, fiskarna och det klara vattnet. Vi avslutade turen med lite snorkling lite längre ut på ett ännu störra korallrev. Underbart!

Den andra utflykten var Elefant Trekking and visit waterfall and cave. Tidigt imorse när ni i Sverige fortfarande låg och sov var vi ute och red på elefant. Det var med skräckblandad förtjusning som vi satt uppe i korgen på elefantryggen. Svajigt kan man verkligen säga!! Men en häftig upplevelse. Levi och Noel stortrivdes!! Efter en timmes elefantridning var det dags att gå ut i djungeln. Vi gick en lång bit in i djungeln innan vi kom fram till fladdermusgrottan! Vi fortsatte in i djungeln efter det! Noel gick på jättebra! Han hittade en pinne som han använde som käpp och tjröjan ville han ha på huvudet. Den engelsktalande guiden kallade honom för "trekking boy" Levi han gick på otroligt bra han med. Vi kom fram till vattenfallet och den lilla lagunen där vi kunde bada! Underbart efter den långa vandringen i djungeln!

Imorgon bär det av igen. Då åker vi med båt över till Ao Nang för att sova sista natten innan vi åker hemåt mot Sverige igen! :)