11 september 2011

Publicerat: 2011-09-11 Kl: 21:48:01 | I kategori: Allmänt




10 år sedan terrordåden i USA mot World Trade Center i New york. 10 år sedan skräcken mot terrorism och Bin Laden och al-Qaida. Två flygplan som kraschade in i vardera av tvillingtornen och det tredje planet kraschade i USAs försvarshögkvarter Pentagon. Som så många andra som minns jag precis vad jag gjorde den 11 september 2001 ungefär vid 15-tiden på dagen. Jag hade precis kommit hem från skolan, jag var 14 år. Pappa kom hem extremt tidigt den dagen för att vara honom och han rusade in genom dörren och skrek har du sett på tv:n skynda sett på tv:n det har hänt något fruktansvärt. Ett flygplan har kraschat i World Trade center. Vi satt framför tv:n, sa inte så mycket till varandra utan bara såg på förrödelsen. Med en viss oro över vad som skulle hända härnäst. Vi ser hur flygplan nummer två kraschar in i det andra tvillingtornet och hur de tillslut kollapsar. Så fruktansvärt många liv som togs den dagen och hur många människor som hamnade i stor sorg över deras nära och kära som misst sina liv i ett sånt fruktansvärt terrordåd.

Vart är världen på väg?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0