Massa shopping och uppdrag

Publicerat: 2011-06-30 Kl: 22:57:20 | I kategori: Allmänt


Idag har vi gjort en massa ärenden. Banken började vi med! Barnen var riktigt duktiga därinne eftersom det tog 35 minuter innan det blev vår tur. Efter det åkte vi till Maxi Ica i Häggvik och storhandlade! Åh vad härligt att få göra det mitt på dagen när solen är som starkast. Dels för att det är bra att gå in en sväng med barnen och dels för att det var ju nästan inget folk. I dom stora ytorna så kände vi oss lite ensamma emellanåt! :) Riktigt mysigt faktiskt! Vi fick nog med oss lite mer än vad vi behövde men vad gör det såhär mitt i semestern.

Dem hade någon kampanj med Bamseböcker för 49:- så barnen fick välja varsin bok! Noel fick även med sig filmen Bilar hem då den han fick av mormor blivit så repig (undra varför) och att vi har hört talas om att Bilar2 kommer på bio i augusti. Så jag kände att det var dags att färska upp minnet hos både mig och Noel och bjuda in Levi till den filmen. Noel älskade den filmen och tittade alltid på den förut. I augusti blir det bio för oss. Vi avslutade shoppingen med lite välförtjänt glass innan vi begav oss hemåt för att packa upp det vi handlat.

Juste Noels mormor han har kommit på en sak som han önskar sig


Storhandling var det :)


Barnens nya Bamseböcker


Även idag blev det middag utomhus, såååå härligt! Idag bjöds det på Mangochutney kyckling med ris. Barnen gillar de. Noel fick i sig några tuggor idag han som äter så dåligt annars. Efter middagen skulle Jonas iväg och jobba lite. Så jag och barnen packade in oss i bilen för att åka iväg på ett uppdrag! :) Agent 003 som min kollega kallade oss! hihi

Noel skulle absolut läsa sin bamsebok när vi skulle äta middag
Han ville visa den finaste bilden i boken som jag
skulle ta kort på. Mycket viktigt! :)

 


Middagen idag mangochutney kyckling med ris, majs och kall Icetea Peach från Lipton


En låååång bilfärd
såhär på kvällskvisten och vi var inte hemma förrens strax efter 21. Nu undrar ni säkert vad vi hittade på?! Men det får ni strax veta.

Vi åkte nämligen till Salem på andra sidan stan för att köpa en cykel till Levi som vi hittade på blocket. Det följde även med en stödhållare till den cykeln som vi ska flytta över till Noels cykel så han får öva utan stödhjulen.
Levi blev överlycklig och kunde väl inte riktigt tro att det var hans.
Noel däremot ville gärna ha den nya cykeln.



Nu kan även Levi följa med på cykelpromenaderna på en riktig cykel. Tidigare så har han tagit sin trehjuling.

Imorgon får vi finbesök och det är dags att plocka fram bebisleksakerna då kommer nämligen min barndomskompis och hennes son och min gamla klasskamrat och hennes son hem till oss. Vi gått i samma klass alla 3 för den delen. Ska bli riktigt roligt att träffas.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0