Fredag.

Publicerat: 2010-01-15 Kl: 13:29:19 | I kategori: Syskon


Fredag idag då! Skönt! Noel är nu frisk från sin ögoninflammation eller ja de va han redan igår. Men eftersom det kan vara bra att vara hemma en dag extra där man inte är sjuk så blev de ingen förskola för honom och idag är han ju ledig. Så på måndag blir det dags igen (om inget oförutsett händer, peppar peppar) Levi däremot har fortfarande kladd kvar i ögonen. Han vaknade imorse och kunde knappt se, som vanligt nu dom senaste dagarna. Men under dagen så har dte vara betydligt mindre. Så förhoppningsvis är det borta till helgen. Imorgon börjar babysimmet för Levi igen (Noel har nu paus från sin simning) Tyvärr får vi nog hoppa över det eftersom dom delar samma vatten i samma bassäng om ni förstår vad jag menar.


Hejdå nu ska jag gå och jobba!



Idag så ringde dom från Fresta församling angående dopfest. Alla barn som döps i Fresta kyrka får komma tillbaka på dopfest. Nu var det så oturligt att jag glömde bort att amäla mig och Levi när vi egentligen skulle gått i augusti-september förra året. Det var ju i samband med att vi flyttade. Pappret försvann och när jag väl kom på de och ringde så hade dopfesten redan varit samma dag jag ringde. Men dom flyttade över oss till vårens dopfest. Så nu i februari så är vi välkomna på dopfest med sång i kyrkan och efteråt bjuds det på fika! Vi hade riktigt trevligt på Noels dopfest och hoppas detta kommer bli en repris. Längtar!

Just nu är det tyst här hemma.
Efter båda barnen ätit lunch. Levi fick äta själv då vi upptäckt att han inte vill bli matad längre. Han verkligen gallskriker och hugger efter skeden med händerna. Så nu fick han sitta i blöja och äta själv. Det har nog aldrig varit en så lugn stund när Levi ska äta mat. Noel däremot är det "upp på stolen ner under bordet oj ett fönster, nämen titta en bil i hallen" ja allt annat än koncentration på maten. Fantasikt att han ändå får i sig maten. Nu är det som jag skrev lugnt här hemma. Noel la sig i sängen med nappen och kossan självmant. Han såg så trött ut så jag tog ut Levi därifrån och stängde dörren. Levi såg lika trött ut han så jag la även honom i sängen. Två minuter tog de innan mina skruttar somnade. Det är helt otroligt. Det kan verkligen ta hur lång tid som helst ibland och de slutar ändå med att en av dom inte somnar!


Hmm... Det är ser gott ut. Ska nog prova lite!


Kladdigt Åh en sked Handen är bättre, Mums!


Titta så fin man är efter att ha ätit själv!
Ser ni att han är röd runt ögonen det är från ögoninflammationen!


Har även fått reda på att vi ska göra en liten tripp hela familjen. Ingen semster utan som vi gjorde till Sundsvall där Jonas ska jobba och vi ska utforska en ny stad. Staden är hemlig för att dra ut på de. =)



In i garaget som ligger alldeles intill huset


Han fick testa och se hur kallt de va att gå ut sådär.
Kan meddela att han kom in ganska snabbt igen!


Ha en trevlig helg! Ska försöka blogga lite bättre nu!

Kommentarer
Postat av: Josephine, Mamma till Elika & Nick

Söta ungarna!!! Nu måste vi se till & ses =)iaf vi vuxna ;-) Skoja tt ni ska åka i väg igen, nu blir man ju nyfiken på vart ni kommer hamna =)Kramar

2010-01-15 @ 13:39:35
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Kevins & Elliots mamma Mia

Tack snälla för gratulationen! va fina barnen är.

Levi är så duktig å Noel har redan börjat jobba=)

haha sötnosar! kramar

2010-01-17 @ 10:48:35
URL: http://svalan87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0