Jul-ledigheten!

Publicerat: 2010-01-04 Kl: 23:46:44 | I kategori: Våra Äventyr!


Hej alla mina underbara trogna bloggläsare.

Trots att jag knappt skrivit i bloggen på 1 månad. så har jag mellan 35-50 unika besökare varje dag! Tack ni som fortfarande är intresserade och vill läsa! Det betyder mycket. Min lååånga bloggpaus beror på personliga skäl som jag inte tänker ta upp i bloggen. Behövde helt enkelt vila huvudet och alla krav lite grann.
Sen jag bloggade senast så har jag bara njutit och myst med min familj i flera veckor nu! Nära och kära och vänner! Ni gör mig lycklig jag hoppas ni vet om de! Tack för allt!


Nu ska jag försöka mig på en liten sammanfattning av det som varit. Noel har börjat prata 3-4 ordsmeningar klockrent! Levi klättrar upp för trappan. Ja mycket har hänt. Idag var vi och hälsade på Jossan och hennes busungar! Elika har blivit så duktig på att prata hon med. Nick har verkligen blivit stor. Vi var tvugna att ställa honom emot Levi för att se den "lilla" skillnaden mellan dom. (Läs: inte mycket) Stora grabbarna. Kärt återseende då vi inte setts på länge eftersom dom varit uppe i Sundsvall.


Brorsorna på väg till pulkabacken!

Julen firade vi hemma hos oss. Min mamma och Jonas föräldrar var här. Jonas bror och min mormor och morfar oxå. Vi hade dte jättetrevligt. Glöggfika och sedan Julbord efter de blev de kalle anka. Tomten kom på besök och skrämde livet ur Noel som var helt förstörd. Han vinkade gärna till Tomten när han skulle gå. Efter de delades resten av alla klapparna ut under granen. Förberedandet av kalkonen tog fart och sedan blev det alltså kalkon, potatis, gräddsås och ärtor till middag! Har nog aldrig varit med om en middag som var så tyst! Alla bara njöt av maten då tallrikarna skrapade! =) Första gången vi gjorde kalkon och det kommer vi göra fler gånger!
Tack för alla julklappar och trevligt sällskap!!


Granen 2009


Vaddå skeptisk?!


Mellandagarna gick åt till att besöka resten av släkten. Massor med pulka åkning och långpromenader. Träffa vänner och vips så var det Nyår oxå.



Vinterpromenad på annandagen!


Levi sov i vagnen under hela tiden vi var ute i 3 timmar


Nyår spenderades hos Jonas syster. Hon har en dotter som är 3 år och Noel och hon leker så otroligt bra ihop. Kan nog bara minnas en enda gång dte var något litet tjaffs mellan dom. Vi började dagen med pulkaåkning i deras park som låg i närheten. Vi åt god mat och hade trevligt framåt kvällen. Barnen höll sig vakna till 12-slaget och såg raketerna och skålade pommac tillsammans med oss vuxna. Levi sov inne och vaknade inte av raketerna. Vå åkte hem vid 1-tiden och både barnen sov i bilen. Tack för ett trevligt nyårsfirande.


Familjen på 12-slaget! Levi ligger inne och sover

Det blev ett besök på Andys lekland oxå tillsammans med Michelle och Mio och Malin och Leia. Vi tog med oss Erica oxå eftersom Noels kompis inte kunde följa med. Vi får hitta på något när ni inte tänker bli sjuka igen Mia! ;-)

Levi och Mio


Kortspel och mycket god mat har det blivit mycket utav under dessa lediga dagar.


Noel och Levi sitter i trappan. Visst är som underbara!

Middag hos pappa. Även den dagen började med pulkaåkning och min kära snowracer togs fram ur pappas garage. Noel fick åka på den och ni kan ju bara gissa vem som älskade de! =) Jonas såklart! Ja han oxå men speciellt Noel som inte ville att pappaJonas skulle låna och åka själv på den. hihi
När dte började bli lite kallt gick vi hem till pappa och han började med maten.
3 rätters. mums!!! Helt underbar mat vet nog aldrig om jag ätit så gott som under den här julledigheten!
Vi spelade kort till klockan 3 på natten innan vi gick och la oss och sov över hos pappa!


Självklart har vi tagit en massa bilder under ledigheten. Älskar att föreviga underbara ögonblick. Önskar dock att vi hade en riktigt vidoekamera som kunde filma Noel när han pratade. Vet ni vad "päschusch" är? Klura på den ni!

Gott nytt 2010 på er!!!!

Jag och Jonas december-09

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag kan tänka mig att päschusch betyder ketchup.

2010-01-05 @ 05:39:52
Postat av: Linda

Ni verkar ha haft en underbar julledighet! Vad gott med kalkon - det skulle man kanske prova nästaår istället för skinkan...!

2010-01-05 @ 11:05:34
URL: http://harligavardag.wordpress.com
Postat av: Malin - Mamma till Leia

Vilken fin bild på dig och Jonas. Kul att du börjat skriva igen =)

2010-01-05 @ 20:09:21
URL: http://leiaochmamma.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ni är så fina tillsammans :)

2010-01-05 @ 20:31:56
URL: http://sannaapannaa.blogg.se/
Postat av: Gun Isén Mikaelas mormor

Vilka härliga bilder på er lilla familj. Jag förstår att du önskar dig en systemkamera.Det skulle mormor också vilja ha.Du kan ju alltid önska pengar på födelsedagen och ha det som ett mål att köpa en kamera. Kram.

2010-01-06 @ 10:03:43
Postat av: Erica

Vi hade jätte kul på andy´s lekland!!! Iallafall jag och noel hade det! Hoppas att vi gör om det!!!!



Puss och Kram <33 ;D

2010-01-06 @ 11:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0