Dopfest!

Publicerat: 2010-02-25 Kl: 14:05:30 | I kategori: Våra Äventyr!


Imorse klev vi upp tidigt. Jag och Levi vaknade väl ungefär samtidigt vid 6,30. Sverige spelade kval i Hockey OS! Tyvärr förlorade dom men sånt som händer. Noel vaknade vid 7,30. Han blev helt lycklig när han såg att Jonas fortfarande var hemma. Han åkte till jobbet 8 imorse. Vanligtvis åker han innan 7.
Efter en hel del gnäll och en olyckdrabbad Levi som slog i sin tripp trapp stol alldeles vid ögat och blev så ledsen kom vi äntligen iväg till förskolan. Noel bestämde kläder idag. Han hade svååååååårt att släppa taget om hans rosa tofflor! =)

Vi hade liten bråttom idag eftersom vi skulle iväg på dopfest och vara i Fresta kyrka kl 10. Åkte fårn förskolan 9,35. Vi kom itid och var till och med bland dom första. Sång och musik i Kyrkan. Otroligt bra! Levi visade stort intresse! Han älskar musiken den här lilla gossen. Tack vare farbror Leo som spelade så fint på Gitarr under hans dop! Sen blev de tändning av dopljusen och lite mer sång. Efteråt blev de fika i församlingshemmet både för barnen och oss vuxna. Alla barn fick varsin Barnmatsburk och vi fick smörgås och kaffe/Te och kaka! Träffade en mamma där som jag lärde känna när jag hoppade trampolin. Har inte träffat henne så mycket sen jag slutade när jag var runt 15 år. Nu har hon 3 barn. Kika gärna in på hennes blogg och även hennes matblogg där man får mycket bra tips!
Är så otroligt glad att jag gick på den här dopfesten! Den blev bättre än jag trodde den skulle bli!


[kommer bilder]

När vi åkte därifrån mötte jag min farmor med bilen. Hon var påväg hem till mina kusiner så jag vände och åkte dit. Det var så längesedan jag träffade dom. Nu var det bara deras mamma hemma men det var kul att träffas även om vi bara sa hej i dörren! Ofta räcker de bra! Man ska verkligen värna om sin familj släktingar och goda vänner. Jag kan verkligen tycka att jag gjort de idag! Pratat mycket i telefon med mina underbara vänner! Jag tycker att det är viktigt att man talar om för folk att man uppskattar dom! Ett hej, ett leende, ett samtal, ett sms, ett mejl! Det uppskattas så väl. Det behövs så lite för att göra någon så glad! Tänk på de! Tycker ni någon person gör någonting bra eller ser extra fin ut någon dag Berätta det för den personen! Berätta att ni uppskattar dom på det sätt ni gör! Ta vara på varandra!


Jag hade en jobbig gnällmorgon med båda mina barn men nu har jag glömt de och känner hur lycklig jag är för att jag har dom och alla runt omkring mig! Jag är lyckligt lottad som har de!
Så våga uppskatta varandra! Det är alla värda!



Jag och Noel igår på Stinsen! Med hans fina motorcykel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0