Alla hjärtansdag och lite annat smått och gott

Publicerat: 2010-02-16 Kl: 21:38:45 | I kategori: Vardag


Jag har ju helt glömt bort att uppdatera er om vårt alla hjärtansdag firande.
Som ni kanske förstår blev det övernattning på Hotell.
Vi lämnade barnen hos deras farmor och farfar! Tack NI underbara!!!
Efter det åkte vi och checkade in på Clarion Hotell! Helt underbart fint rum.
Det kändes verkligen sådär lite extra lyxigt!
Middag på restaurang Grekiska Kolgrillbaren! Massa god mat och vin!
Bio senare på kvällen Valentines day. Passande va!?!
Allting hade min kära älskling bokat och planerat för min (vår skull) och allt har han lyckats hålla hemligt underbar som han är!
Frukosten på sjsälva alla hjärtans dag var gudomlig! Mums...!
Snacka om två helt utvilade föräldrar! Promenad på stan innan vi sen kom hem till Jonas föräldrar där våra barn befann sig! Det hade gått alldeles utmärkt för dem att vara och sova där! Dom trivs hos farmor och farfar! Tårta hade vi med oss som vi fikade.
Tack för allt underbara älskling!!





På söndagen började vi projekt måla om vårt matsalsbord, Vitt! Vilken skillnad och så snyggt resultat!

Idag är det ju Fettisdag och igår kväll ställde jag mig och bakade semelbullar som vi fikade på idag! Michelle och Mio kom över vid 10-tiden och strax efter kom Jossan och Nick över. Jag gjorde iordning semlorna som vi fikade på. Jonas hade kommit hem på lunchen och fikat med oss innan han åkte iväg och arbetade igen. Riktigt gott var de.
Både Levi och Mio klättrade vid våra ben när vi åt så jag gick och hämtade en tallrik och ställde en semla på den. Tallriken placerades på golvet framför två helt lyckliga barn! Michelle trodde jag skojjade först och när hon insåg att jag menade allvar höll nog ögonen på att trilla ur och hakan ramla ner ;-) hihi! Klart barnen ska få semla och äta själva dessutom! Mio kastade sig på semlan. Levi såg lite fundersam ut och pillade mest i början, Nick han tog hela bullen för sig själv! Liten tar störst! Underbara barn!

Massa fika på dagen och prat med Michelle och Jossan! Tack för en toppendag tjejer!


Vad tycker ni om bordet?


Tre kladd-grisar




Noel har varit helt blöjfri nu för andra dagen på förskolan och även fått en guldstjärna för att han gjort nummer 2 på förskolan! Stolta föräldrar till en liten pojke som börjar bli riktigt stor nu! Hemma går han helt utan blöja och klarar de galant! Stjärna i kanten!






Kommentarer
Postat av: Sandra - Mamma till Evelyn

Jag som inte tycker om mandelmassa borde verkligen ha bakat själv istället för att peta bort :)

Efter mycket om och men kom jag in i den sablans burken ;D Fin ny bloggdesign du har förresten!

2010-02-17 @ 00:07:07
URL: http://sandr0o.blogg.se/
Postat av: Josephine, Mamma till Elika & Nick

Tack själv för en mysig dag! Ja snacka om att barnen gillade semlan ;-) Super fin blogg design du har fixat!!!

2010-02-17 @ 10:57:01
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: michelle

vilken fin design du har :) jättefint verkligen.



tack för igår, fikat var mycket mycket gott :)

KRAM!

2010-02-17 @ 10:58:16
URL: http://miogavric.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Leia

Fin design du har =) de va på tiden!



kram

2010-02-17 @ 12:39:13
URL: http://leiaochmamma.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Leia

svar: tack =) ja så kan man oxå göra, läste de i panduro tidningen. man behöver inte slipa lika mycket då så de har jag oxå provat =) hela mitt köksbord är fullt med grejer jag målar, så fort jag har fått klart en del ska din Jonas då leka lite med sin maskin =) hihi!

kraam

2010-02-17 @ 21:57:36
URL: http://leiaochmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad härligt ni verkar ha haft det!

Snygg blogg du har fixat!

Jag är så svaaaag för semlor... Har bakat själv och de sista 6 ligger i frysen och väntar på att bli uppätna... Det blir HÅRDTRÄNING nu ;)

Önskar dig en bra dag!

2010-02-18 @ 13:18:18
URL: http://harligavardag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0