Underbara Söndag!

Publicerat: 2010-04-18 Kl: 22:40:37 | I kategori: Vardag


Idag har jag inte varit hemma så mycket. Vi hade en mysig morgon tillsammans allihopa. Vid 10,30 åkte jag ner till Vilundahallen för att träna min grupp i friidrott. Hade även idrottskolan efter de så jag kom inte hem förrens kl. 15. Barnen var hemma med pappa och var ute och lekte tillsammans. Jonas berättade när jag kom hem att Levi hade gått jättemycket idag!!! Kan man bli stoltare när man kommer hem och får höra en sån sak. Duktig mammas lill-plutt-Levi! Noel hade cyklat runt fram och tillbaka och lärt sig svänga runt när han ska vända istället för att kliva av och styra runt! Jag är så faschinerad över att han lärt sig så bra! Snart dags att börja vänja av stödhjulen!!! Haha! Kanske inte nu men i sommar tror jag säkert han skulle klara de!

Vi har pysslat lite fram och tillbaka med köket så gott de går. Vi inväntar min pappa som är fast i Belgien pga Askmolnet som infinner sig över hela Europa pga Vulkanutbrottet på Island som alla vid det här laget hört talas om. Tror säkert att alla känner nån eller själva är drabbade av de som inträffat. Många som ska flyga till semesterorten eller träffa släktingar eller jobbresa eller ja vad vet jag! Hoppas för allt i världen att pappa kommer hem så fort som möjligt!

Vid 16-tiden åkte vi över till mamma för att äta middag. Mormor oh morfar var även där och båda mina systrar! Så mysigt att sitta och prata och skratta tillsammans allihopa! =) Tack för en underbar middag mamma!


Ikväll går mina auktioner ut å tradera så ikväll blir det till att packa och skriva adresser. Imorgon är de förskola för Noel. Moster Maddis ska hämta honom så hon slutar tidigt och faktiskt jobbar på hans förskola för tillfället! Jag och Levi ska kanske ta och besöka öppna förskolan. Måste ju se när fotografierna kommer som vi tog där nere för någon vecka sedan.

Juste Noels nya läggningsvanor är att jag ska berätta historien om "Bockarna Bruse". Har alltid berättat den för honom när han blir sådär riktigt ilsken och vill ingenting. Den har nämligen lugnat ner honom och fått honom att slappna av och komma till ro när han är övertrött. Nu vill han höra den varje kväll och flera kvällar i rad har jag berättat historien om "den lilla pojken som heter Noel". Den vill han också höra varje kväll! Berättar om händelser vi gjort eller ska göra och han lyssnar väldigt noga och intresserat. Tycker dte är lite charmigt faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0