Renovering!

Publicerat: 2010-04-27 Kl: 22:15:42 | I kategori: Hem och Inredning


Hejsan hoppsan alla Bloggläsare!

Nu var det flera flera dagar sedan jag skrev sist. Det här är första dagen som jag faktiskt satt mig vid datorn. Har bara hunnit kolla lite grann från mobilen i dagarna. Vi är mitt uppe i köksrenoveringen. I fredags satte vi igång ordentligt. Pappa kom över och kopplade bort vattnet och vi bar ut alla stommar, bänkskiva och vitvaror. På lördagen tog vi bort kaklet, satte upp nya gipsväggar. I söndags blev det spackel och slipning och sen bort med de gamla golvet och in med det nya!!!!! I måndags anlände köket!!! Äntligen! på eftermiddagen/kvällen blev det ihopmontering av alla stommar och nu ikväll så sitter dom första skåpen på väggen!!!

Så härligt att se köket ta form. Vi praktiskt taget Älskar det nya golvet och med de vita köket kommer de bli ljust och lantligt! Precis som vi vill ha det!


Längre summering:

Ända sedan i fredags har jag och barnen hittat på massor med skoj.
Långa prommenader!
Noel har cyklat på sin nya cykel och Levi fick åka vagn. På fredagen gick vi ner till affären och köpte glass som vi fikade. Noel fick välja alldeles ajälv. Men roligast tyckte han var att spänna fast cykeln i cykelstället och låsa fast cykeln med sitt nya lås. Nyckeln fick han ha i fickan! Stolt! Efter glassen fortsatte vi vidare till Jonas jobb och bjöd honom på en glass! Överraskning! Noel ville stanna kvar och jobba med pappa så det blev lite jobbigt att ta honom därifrån. När vi väl kommit iväg var det roligt igen! Vi stannade till vid en lekplats som vi inte brukar leka vid. Otroligt bra lekplats. fanns ju allt för alla åldrar! Perfekt sånt gillar vi! Levi hade svårt att gå då det var grus men han försökte så gott han kunde! Noel klättrade och åkte kana. Levi fick också åka kana och gunga som han älskar! Så skönt att ta sig tid och verkligen leka med båda barnen! Fint väder var det oxå! Sen gick vi hemåt. Noel la sig ner på marken och bara skrek. Han vägrade att cykla hem. han skrek och skrek. Jag förstod att han var trött och jag hade bara Scootern med mig vilket alltså inte syskonvagnen. Vi hade en bit att ta oss hem oxå. Han låg och skrek bra länge. När han lugnade sig gick jag fram och pratade med honom. Jag började ledsna så det var skönt att han lugnade sig. Han fick ganska mycket snålskjuts hem. Trött mamma som dragit både vagnen med Levi och cykeln med Noel! haha tillslut kom vi hem!

I lördags
så kom Jonas pappa över och hjälpte till. Jag messade med Michelle och frågade om vi skulle promenera till en lekplats och det ville hon och Mio göra. Noel upp på cykeln igen och levi i vagnen. Innan vi mötte upp Michelle och Mio gick vi förbi loppmarknaden uppe vid skolan. Där fyndade jag två fina träljusstakar som ska målas vita. För endast 10 kr för båda två!!! =) Snacka om fynd! Bild får ni se när dom är färdiga. Vi gick ner mot vattnet och Noel cyklade. Fick bära cykeln en bit innan vi kom fram. Tungt! Noel lekte i båten och Mio och levi försökte väl hänga på. Noel försökte bestämma över smågrabbarna men dom gav sig inte så lätt! haha! Det blev lite kyligt så vi promenerade hem efter massor av lek och fika! Skön dag!

I söndags hade jag min träning igen med friidrotten. Noel och Levi var hemma med pappa och busade ute på tomten. När jag kom hem satte vi oss och fikade innan dom började montera golvet! Då passade vi på att gå igen. Denna gång en kortare bit. Tur att mormor och morfar bor på nära avstånd. Noel är helt slut efter allt cyklande den här helgen. Levi sov i vagnen och Noel busade med mormors hund Zeb. (Min mormor, barnens gammelmormor) Han busade och kastade bollen till honom och sa SITT hela tiden! Bestämd liten kille! När Levi vaknade så följde Zeb med mig ut när jag hämtade in Levi och han är verkligen inte alls rädd för den hunden. Han skrattade hela tiden och var helt förtjust! Tack mormor för pratstunden! Vi knallade hemåt till middagstid och då var golvet klart! Underbart!

Långt inlägg! När jag hittat kameran så lägger jag inte alla bilderna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0