Regnig Skärtorsdag och 1 april

Publicerat: 2010-04-01 Kl: 12:58:02 | I kategori: Vardag


Då var vi inne i April månad och som man brukar säga är ju att i april regnar det och vad inviger inte 1 april med om inte lite regn! Fast det gillar vi ändå. Snön försvinner fortare. Vi har ju fortfarande kvar våra snöhögar på tomten. Hoppas bara inte gräset blir en enda stor lervälling i sommar utan att gräset växer på bra! Längtar.

När jag lämnade Noel imorse skulle dom vara ute i regnet och leka. Noel blev lite ledsen då hans fröknar skulle vara inne på planering och han skulle vara ute med perosnal från en annan avdelning. Han ville först inte gå dit men lockade lite med moster som jobbar tillfälligt på samma förskola som Noel går på. Det gick inte så bra som jag trodde. Han gömde sig bakom mig. Tillslut gav jag faktiskt honom nappen. Vill inte lämna honom där ledsen och otrygg. Jag brukar inte ge nappen men nu när han inte skulle vara med "hans fröknar" så fick de bli så. Bad min kära syster ta nappen vid tillfälle när jag gått. hihi! Han började leka med Nattis nästan på en gång.

Jag och Levi åkte hem och lekte en stund där nere. Sen fick han sova en stund då ögonen nästan gick i kors. Då passade jag på att göra lunch och Jonas var hemma och vände för en stund. Levi vaknade och fick även han lunch. Mys med pappa en stund innan han åkte iväg på nästa jobb. Ska bli så skönt att ha honom hemma nu hela påsken. =) Vet inte vad vi ska hitta på men nånting kul blir de i alla fall!

Igår var det föräldramöte på Noels förskola. Mycket givande var det. Först vanlig information innan vi gick in på avdelningen. Där blev vi uppdelade i diskutionsgrupper. Vi skulle diskutera några punkter, sjukdom (när är barnen för sjuka för att vara på förskolan), matsituationen, regler, föräldrarnas roll vid hämtning och, vad är viktigast fär barnen på förskolan. Vi fick till riktigt bra diskutioner och man fick vara delaktig som förälder.
Hemma hade det gått jättebra för min mormor och morfar att passa barnen sjöström bus! hihi


Juste Jonas har ju målat om och fixat i vår klädkammare inne i vårt sovrum.
Han har även gjort likadant i vår klädförvaring under trappen



Före                                                    Efter



Vad tycker ni? Han har själv byggt konstruktionen inne i klädkammaren. Golvet är folie.


Kommentarer
Postat av: Josephine- Mamma till Elika & Nick

snyggt! skoj att din mormor & morfar var barnvakt :-)

2010-04-01 @ 13:45:27
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Joline ensamstående mamma till två!

va snyggt det blev =) kul att du börjat blogga mer nu, sist ja kikade inte var det inte så mycket uppdatering. va stor lillen blivit med.

kram joline

2010-04-02 @ 20:30:26
URL: http://mamiij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0