Magsjuka eller nåt!

Publicerat: 2010-04-08 Kl: 22:06:47 | I kategori: Noel


Igår var vi bjudna på middag hos min mamma. Det blev tacos! Mums så gott det är! Levi åt massor. Det känns att hans aptit verkligen kommer tillbaka nu. Han hade ätit riktigt bra till lunchen också. Kindtänderna har kommit upp nu alla fyra. Det har tagit riktigt lång tid för dom att riktigt tränga igenom tandköttet och det har väl förmodligen varit riktigt jobbigt för honom.

Under natten vaknade jag av att Noel ropade på mig. Kom in och då hade han spytt ner hela sängen. Så det var bara att ta honom och skölja honom i badkaret. Jonas tog alla sängkläder och tvättade av dom innan han slängde in dom i tvättmaskinen. Noel var alldeles trött och seg. Jonas gick och la sig på soffan så han kunde få sova eftersom han måste till jobbet. Noel fick sova inne hos mig. Det blev inte mycket sömn. Han bad om att få vatten och jag förstod att vi hade mer att vänta. Det dröjde inte lägga innan allt vatten kom upp och det blev till att duscha av honom igen. På morgonen kom det upp mer vatten. Jag har lärt mig vad gäller honom och magsjuka att han tömmer hela magen och får inte i sig någonting som får stanna. Min syster kom över med vätskeersättning eftersom vår var slut hemma. Det blev skedvis matning en gång i timmen för hans del.

Levi som hade vaknat pigg och ville ha frukost redan vid 7 på morgonen fick en flaska välling. Det var längesedan han drack och inget han heller verkar tycka om. Men han fick ner de och började sedan krypa runt nere. Noel låg uppe i sängen och tittade på tv. Jag började känna mig allt tröttare och tröttare då jag och Noel knappt fick sova inatt. Vid 11-tiden la jag Levi som somnade en stund senare och Noel somnade i min famn så även jag passade på att sova. Så välbehövt. Var mycket piggare och gick upp och gjorde lunch till Levi. Även nu åt han bra! Noel fortsatte med vätskeersättning.

Dagen har väl fortsatt i samma mönster. Noel har inte spytt något mer sedan imorse och kunde äta lite middag som fått stanna. Jag, Jonas och Levi har inga sympton än så länge på magsjuka. Får väl se om de kommer i natt eller om vi faktiskt klarar oss *peppar,peppar*
Vi missar i alla fall Colins kalas imorgon och det är så typiskt. Vill inte riskera att smitta någon där! Hoppas bara att ingen blev smittad igår. För jag misstänker att Noel snappat upp lite magsjukebaciller hemma hos Jossan och barnen när vi var där i tisdags.


Noel åker ruschkana hemma hos Jossan i tisdags!

Kommentarer
Postat av: Malin - mamma till Leia

Stackars Noel! :(

tråkigt att ni inte kommer imorn, jag som hade tänkt ta med Levis bok :)



Hoppas Noel kryar på sig!

Kramar till hela familjen!

2010-04-08 @ 22:30:14
URL: http://leiaochmamma.blogg.se/
Postat av: Josephine- Mamma till Elika & Nick

Lille Noel! Hoppas att du är piggare nu. Tråkigt att ni inte kommer i dag.. Kramar till er alla!

2010-04-09 @ 07:42:40
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0