Hemmadag blev städdag!

Publicerat: 2010-04-13 Kl: 21:36:05 | I kategori: Vardag


Imorse vaknade vi strax efter 7. Alla friska och krya. Noel fick äntligen komma iväg till förskolan. Jag gjorde iordning honom tills Jonas kom förbi och hämtade honom för att köra till förskolan. Han var verkligen efterlängtad av både barnen och personalen!

Levi och jag tog en hemmadag som sagt och för smittorisken vill vi ju inte smitta ner någon med dessa magsjukebaciller. Vi följer 48 timmarsregeln och den går ut imorgon bitti. Jag vet inte om jag skrivit de tidigare men Levi har blivit otroligt mammig på sista tiden. Han som alltid är så pappig i vanliga fall. Nu vill han absolut inte att jag går ifrån honom om inte han är den som går ifrån mig. Han klänger och vill inte sova själv. Så idag har han inte sovit alls på hela dagen. Jag har prövat allt! Men han blir så ledsen när jag går därifrån. Det enda han gjort är att ha vilat i min famn men inte sovit. Så det var riktigt skönt att vi bara var hemma.


Efter att Jonas kom hem med Noel började vi storstädningen. Noel och Levi lekte tillsammans på tomten medan jag och Jonas städade och plockade. Vi har plockat ner kartongen som det står vår-och sommarkläder på. Även sommarskorna har vi plockat fram. Levi fick helt plötsligt 3 par gympaskor, 4 par stövlar. 1 par kavat skor, 1 par foppatofflor och ett par sandaler. Noel fick en hel del skor när han var liten så nu har Levi lite han kan ha nu och lite han kan växa i. Han gick jättebra i skorna både inomhus och utomhus. Men han föredrar att krypa längre sträckor.

När vi städat färdigt så började jag att bygga ihop Noels fotbollsmål som han fick i 2-årspresent Linda, Farzad, Meja, Michelle, Linus, Johan och Johan. Vi firade honom i samband med flytten så vi hann aldrig bygga ihop de. Men idag byggde jag och Noel ihop de och det var ju inte litet heller. Noel sprang och hämtade fotbollen och gjorde mål på en gång innan vi ens var klara. =) En mycket uppskattad present som nu står på tomten!

Morgondagen har en del att bjuda på skulle jag tro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0