Äventyr!

Publicerat: 2010-04-27 Kl: 23:27:38 | I kategori: Våra Äventyr!


I torsdags var jag ju och plockade upp Jossan och Nick! Vi åkte till Märsta Centrum och gick in på Carmen! (en butik som ligger där) Jossan hade köpt med sig latte fårn Waynes som vi fikade på i bilen på väg till Märsta. Vi var där innan dom öppnade och hängde på låset! Så otroligt fina saker som dom har där inne! Vi gick runt och strosade länge och tittade på allt fint som fanns. Vi kom fram till att där kan det spenderas en hel del pengar, så det gäller att hålla in plånboken! Fast lite shopping blev det i alla fall! Jag fick med mig två små kruokor med gröna glittriga växter från SIA och en lykta från miljögården. Har Tänkt att köpa mer från Miljögården när vi börjar att fixa utomhus! Jossan köpte också lite grann!

Efter shoppingen styrde vi hem till Väsby igen. Stannde på Kinarestaurangen och åt Buffé. Levi sov under hela lunchen då han vaknade tidigt imorse. Så otroligt gott var de. Efter vi ätit blev de en snabb sväng in på InredningsCompaniet! Ingen shopping där då vi hade lite bråttom. Lämnade av Jossan och Nick och Tackade för en toppendag! Hämtade upp min syster och åkte till Arlanda för att hämta hem en efterlängtad pappa. Nämligen min egen (eller min egen, min och mina systrars pappa) Han skulle kommit hem i söndags men det gick ju inte pga askmolnet. Han följde me doch hämtade hem Noel från förskolan. Noel blev lite paff när han såg morfar! men blev så glad. Han skulle visa sin familjebok och massa annat. På med kläderna och sen hem till pappa. Pizza köpte vi med oss. Mums!

Vi åkte förbi Jonas jobb efter de och där av alla ställen så äntligen började Levi att gå!!!!! Hur underbart var de inte. han gick och gick och gick. 20 steg!!! och sen bara fortsatte han att gå! Duktiga killen!


I måndags när jag lämnade Noel på förskolan så ringde dom från BringExpress och berättade att dom var hemma hos oss inom en halvtimme. Kändes jobbigt att lämna Noel då han hade klämt sina fingrar i en kökssoffa där och han var så ledsen!!! Men jag hade ju lite bråttom hem till leveransen! Han ju självklart trösta honom färdigt men inte ville han vara kvar då! Som tur var kom en av hans fröknar och tog honom så jag kunde skynda iväg!
Köket levererades och Lastbilen täckte upp hela gatan. Då kom Michelle och Tess och barnen! Levi var helt faschinerad av den stora lastbilen. När köket var inlastat och lastbilen åkt så fick barnen leka på altanen och vi satt och pratade. Colin sov så det var bara Mio och Levi som lekte. När det var dags för lunch åkte vi till en salladsbar och pizzeria. Vi åt salladsmacka och barnen delade på en pizza. Tror att de slank ner ganska bra hos Levi och Colin som aldrig slutade att äta. Mio var så duktig som skulle äta pizzan med gaffel! hihi! När vi kom hem till oss igen så somnade alla barnen och vi satt och tjattrade på om allt mellan himmel och jord. Färg i ansiktet fick man av den starka vårsolen. Underbart! Lite nya fräscha utemöbler med dynor skulle dock inte skada!


Mio, Levi och Colin äter pizza



Idag var det tänkt att jag och Levi skulle möta upp Michelle och Mio och tess och Colin på Öppna men ingen av dom kom. Efter sångstunden gick vi och knallade i centrum. Jossan messade och undrade om vi ville komma över! Självklart gjorde vi de. Tess och Colin kom förbi efter Colins 1-årskontroll! Levi kröp runt som en liten tok. Klättrade på allt. Kröp i rabatten och hade ut jord från krukan inomhus. Åt jord och åt kex, försökte ta Nicks kex, ja säg nåt han inte gjorde! Ännu en lung och skön fika dag i solen. Denna gång på lite skönare utemöbler med dynor! Inte alls avis.. nää inte alls!!!!!!!!!

Imorgon bär det av till Plantagen! Vi blir ett riktigt gäng som åker! Härligt ska det bli!!!


Äventyr är alltid skoj att åka på!





Gyllene Ögonblick
Måste bara berätta att barnen gick hand i hand in på förskolegården idag!! Alltså åh vad underbart söta dom är mina grabbar! Hålla hand! Levi var så duktig och höll i Noel och Noel gick sakta så att Levi kunde hänga med! Skruttarna!


I går fick även barnen en kusin. En liten pojke blev de! Stooort Grattis!!!!

Kommentarer
Postat av: Kevins & Elliots mamma Mia

Jag blir nästan lite rörd när jag läste dom sista raderna om killarna när dom gick hand i hand. Vilket underbart ögonblick!

2010-04-29 @ 18:57:54
URL: http://svalan87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0