"Äsk dä"

Publicerat: 2009-09-07 Kl: 22:39:43 | I kategori: Noel


Så var det ny vecka igen. Tänk att vi bott i vårt efterlängtade hus i 2 veckor nu! Det är alldeles underbart! fast vi saknar både mattor och gardiner så vi ännu inte bestämt klart vilken färskala/mönster de ska ha! Känns väldigt "onödigt" att köpa något bara för att ha för tillfället. Vårt hem är under uppbyggnad just nu- Men som vi trivs!! =)


Huset- framsidan Noels rum                    Levis rum

Imorse åkte vi och lämnade Noel på förskolan. Det blev bilen idag. Vi var sega imorse, regnet hängde i luften och lusten att gå bara var som försvunnen. Alla barnen var ute när vi kom. Noel sprang direkt till en cykel där ocxh började cykla. Han är så duktig på att trampa på cykeln. Han fick ju en trehjuling av min farmor i födelsedagspresent. Och till jul har vi redan bestämt vad det blir! hihi! Han vinkade snabbt hejdå och sa "äsk dä" vilket betyder älskar dig på Noel-språk! Hela helgen har det bara ploppat ut nya ord och 2-ordsmneingar från Noels mun. Det är så härligt att höra och han är i en alldeles underbar period just nu.

Helgens nyheter
"posit" - prosit efter att Jonas nös
"ja bäja" - Jag bära
"faffa bil" - farfars bil
"pappa bil" -
"mamma bil" -
"kotten" - Igenlkotten
"voel fova" - Noel sova
"lelli fova" - Levi sova
"ha böja" - vill ha blöja

Minns tyvärr inte fler just nu. Måste bli bättre på att skriva upp allting han gör och säger som är roligt och charmigt.

klockan 12 var dte dags att gå till tandläkaren. Sist jag var där kunde jag nämligen inte fullfölja undersökningen eftersom jag var gravid då. När man är gravid så får man inte röntga tänderna så dte var anledningen till mitt besök idag. Det gick jättebra och jag hade fina tänder. Inte behövde jag betala heller eftersom jag betala för hel underslning då sist jag var där. Skönt att ha koll på sina tänder!! Hur många går regelbundet hos tandläkaren?

När jag och Levi kom hem vid 12.30 hade Jonas kommit hem fårn jobbet. Han hade jobbat färdigt för dagen men hade lite fakturering att göra hemma. Eftersom Noel inte var någobn idé att hämta hem tidigare så han sover efter lunchen på förskolan så åkte vi ner till öppna förskolan. Där mötte vi Michelle och Mio (kika in där och titta på lite bilder fårn idag) Levi låg på mage och lekte med leksakerna och var jättenyfiken på alla kompisarna som var runt omkring. Skönt att Levi fick egentid med mamma och pappa. Det blir inte så ofta att han får det med både mamma och pappa samtidigt så det var riktigt mysigt! Efter sångstunden åkte vi och hämtade Noel och han blev verkligen glad att se oss! =)



Levi i fredags på Öppna förskolan
5 månader




Kommentarer
Postat av: Tess

Kul att andra oxå går till tandläkaren. Jag har en tid den 15 sept då jag misstänker hål. Hoppas inte att det e det. Det var så längesen jag var hos tandläkaren så jag vet inte ens hur mkt det kostar.

Skönt att det gick bra.

Fina bilder!!!

Älskar egentid med barnen.



Kram från oss

2009-09-08 @ 09:55:38
URL: http://www.tessliv.blogspot.com
Postat av: Farmor Karin

Hej! Åh vad roligt med översättningen på alla ord, det är inte alldeles lätt att klara utan lite föräldrahjälp. Fina bilder i mängder som jag njuter av. Mycket på G ute hos er, hörde om branden. Riktigt ruskigt! Kram Karin

2009-09-10 @ 23:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0