6 månaders kontroll

Publicerat: 2009-09-29 Kl: 22:58:10 | I kategori: Levi


Tisdagar är egentligen träninsdag för mig... och Levi! Vi brukar ju köra Sats baby tillsammans med Michelle och Mio. Men idag fick vi hoppa över de. Hade nämligen bokat in 6 månaders kontrollen just idag mitt i passet. Attans! Efter att vi lämnat Noel på förskolan åkte vi ner till Öppna förskolan och spenderade tiden där tills det var dags för läkar undersökningen. Vi fick komma till vår gamla BVC-sköterska vilket var ett kärt återseende! Vi vägde och mätte Levi inna  det var dags att gå in till läkaren. Han fårgade lite om vad Levi kunde (rulla från mage-rygg och rygg-mage, sitta utan stöd, reagera på sitt namn, titta i böcker, ja och lite annat...) och sa sedan att han var en väldigt glad liten (stor) kille. Sedan kollade han hela honom, klämde och kände och allt verkar vara på sin plats. Så Levi fick en Godkänd-stämpel i rumpan även denna gången.

Levi 6 månader
9454g och 70,5 cm lång


Vi gick sedan tillbaka till öppna förskolan och var kvar tills dom stängde. Vi gick därifrån så att personalen kunde få äta lunch. Jossan och Nick som oxå var där frågade om vi ville fika hemma hos dom innan det var dags att hämta hem vår stora barn. Kladdkakemuffins och grädde! Mums! Måste köpa Leilas bok- Peace of cake



Lilla blåbäret och jag


Klockan 14.30 var det dags att hämta hem älskade lilla Noel. Dagen hade gått jättebra. Han var ledsen när jag lämnade honom imorse så det är alltid skönt att höra att dagen gått bra då! När vi kom hem somnade Levi så jag och Noel passade på att vara ute och leka, gunga, spela bandy, fotboll, gräva i sanden, åka trehjuling. Noel älskar sin trehjuling ilket är jättekul för han är så duktig på att åka omkring på den. Nästa sak att köpa- cyckel med stödhjul

När Jonas kom hem åkte jag iväg och tränade ett spinningpass på sats. När jag kom hem blev det middag och sedan Jonas tur att åka iväg och träna. Så skönt att vara igång med träningen. Barnen sover sedan några timmar tillbaka!


Update!
Försökte blogga via mobilen tidigare idag men det verkar inte komma fram. Vad gör jag för fel?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0