Shopping

Publicerat: 2009-10-24 Kl: 13:06:36 | I kategori: Vardag


Igår var Jonas ledig hela dagen. Passade på att sova ut lite längre än till kl. 06. Vi låg hela familjen i sängen en bra stund på morgonen. Det är så mysigt och Noel och Levi har så roligt och busar tillsammans. Man ser verkligen hur glada dom blir av att se varandra. Ingen svartsjuka här inte.

Efter lite frukost åkte vi iväg till en stor shopping-galleria nämligen Forum Nacka. Har aldrig varit där tidigare men Jonas hade varit där och ätit eller gjort något jobb där omkring. 150 butiker och stort parkeringshus med 3 timmar fri parkering. 4 våningar emd shopping, restauranger och parkering. Men shopping på 3 plan är riktigt bra! Bland annat har dom mina favvobutiker Lagerhaus och Stockhome! Finns alltid massa skoj att shoppa i dom butikerna.


Jonas var på jakt efter en vinterjacka och sprang mellan butikerna Stadium och Intersport innan han tillslut bestänmde sig för en jacka som han köpte. Jag tror han är riktigt nöjd med sitt val av jacka. Själv var jag faktiskt ute efter en kofta men kom av mig helt och hittade ingen som jag riktigt fastnade för. Levi fick en ny jättefin mjukisdress från HM och en mumin pyjamas från Lindex. Noel fick välja en bok alldeles själv inne på Åhléns och inte helt otippat blev det en bok och racerbilar. Blixten Mcqueen. Boken handlade om Bästa vänner och hur viktigt det är att ha vänner men även att vänner kan bråka och att det då är viktigt att säga förlåt! Både jag och Jonas var riktigt imponerade över att boken hade en väldigt bra innebörd. Lätt för små barn att förstå. En pekbok.

Vi stannade där hela dagen nästan. åt lunch på ett riktigt bra hamburgerställe. Barnen somnade efter lunch och vi kunde gå runt en sväng till i lugn och ro och kika. Till hemmet hittade vi massor. Köpte inte allt vi hittade men ett Nyckelskåp och en lina med nypor på som man ska sätta upp foton på blev det i alla fall. Båda två från Stockhome.

Innan vi åkte hem blev det en sväng i Väsby centrum för jag hade fortfarande inte hittat någon bikini. Förstår inte att man bara kan köpa badkläder när det är säsong för de. Alla som åker utomlands, badar i badhus, babysim och vattengympa ja det är inte bara på sommrarna som folk badar.
Hittade i alla fall ett pat helt okej bikinibyxor på Tros-shoppen nere i centrum. Där sa dom att dom alltid tar in badkläder året om! Tackar för de!
Gick in på HM och hittade en kofta som jag köpte men blir nog så att jag lämnar tillbaka den efter att ha provat den hemma. Den var inte riktigt som jag hade velat ha. får fortsätta mitt sökande. Kanske hittar någon på våran lilla resa vi ska göra på söndag!

Idag har vi varir på babysim med barnen och ikväll ska vi hem till Jonas mamma och fira henne för att hon har fyllt år. Hon fyller jämt mer än så säger jag inte! Grattis Grattis till dig!!!


Bilder kommer när jag laddat in dom från kameran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0