Helgen

Publicerat: 2009-10-18 Kl: 22:50:37 | I kategori: Våra Äventyr!


Jaha då har helgen farit förbi. Vi har haft massa roliga saker för oss. Älskar sånna helger. Egentligen skulle vi haft Jossan, Ali och barnen över på middag på lördagen men Elika blev sjuk så vi får skjuta upp den middagen. Jag lovar att den blir av! =)

I torsdags var det föräldragrupp på Öppna förskolan.

I fredags var det fotografering oxå på öppna förskolan. Tyvärr gick dte inte så bra som jag väntat mig. Noel ville inte riktigt ställa upp på syskonbilden. Både jag och fotografen försökte flera gånger. personalen på öppna förskolan försökte oxå hjälpa till. Vi fick gå ut en stund eftersom det var kö... Noel fick ladda om batterierna och vi tog det lugnt steg för steg. Pedagogisk som man är. Tillslut satt han där uppe och höll i Levi. Fotografen fick några bilder men han var inte helt säker på att det blev någon bra. Vi får helt enkelt se när bilderna kommer om ca 3 veckor. *Hoppas*
Fikade och åt lunch på Waynes med Mia och några kompisar till henne. Sedan kom både Jonas och Dennis dit och vi fortsatte att fika. =) Sen åkte vi hemåt och jag och Jonas och barnen åkte till nyöppnade Big Baby för att kika. Men inte mycket att Hurra för måste jag säga. In på elgiganten en snabbis och sedan hem och laga middag. På kvällen bakade jag 2 års tårta till Nattis. Tess beställde en tårta av mig. Dom skulle nämligen ha både dop och 2 årskalas i lördags och självklart ställer man upp!!! (mer om det senare...)


Tårtan nästan klar...     Färdigskriven i väntan på att bli hämtad


I Lördags var sista Babysimmet och Minisimmet för barnen. Det är så mysigt att gå med barnen och bada och självklart fortsätter vi nästa kurs. En kul grej för barnens skull. Dom tycker verkligen att dte är sååå roligt och mysigt att bada! Levi somnade som en stock efteråt. Regnet öste ner och hem var det sista vi ville. Ringde då till Jonas syster och frågade om dom ville med till ett lekland. Jonas syster har en dotter som är 1 år äldre än Noel och dom har så roligt ihop. Vi möttes upp i Sickla och gick till Andys lekland. Åh vad roligt dom hade det. Jag sprang runt med båda barnen och blev själv alldeles svettig och varm. Mycket skratt blev det allt!
Efter några timmar där var alla trötta. Vi skiljdes åt och vi kikade runt inne på Sickla köpkvarter riktigt bra fönstershopping blev det allt! Middag hos Jonas föräldrar på kvällen.





Idag har vi bara städat och tvättat. Jonas och Noel har krattat upp alla löv och klippt häcken på tomten. Ja ni vet sånt man måste göra om man har trädgård. =) Mamma kom förbi med fika och vi satt och pratat länge. Riktigt bra prat tycker jag. Levi var det full fart på. han har börjat stå i krypställning och krypa några steg men faller ofta ner på mage och drar sig framåt. Fort går de. Hans nya teknink är att stå i krypställning och sedan ställa sig på fötterna. Ser ut som att han ska göra armhävningar. Haha sötnos! Tess kom förbi på kvällen med en MASSA mat som blivit över från dopet. Oj vad mycket mat det var! Kokt potatis och grillspett och Tsatsiki i mängder. Tack så hemskt mycket!!! Det var verkligen hur gått som helst! Tess hade oxå lovat Noel att han skulle få smaka tårta för han ville egentligen inte ge bort nattis tårta när tess kom och hämtade den. Så nu äntligen skulle han få tårta. På kvällen åkte jag sedan och tränade med mamma på SATS! När jag kom hem hade Noel fortfarande inte ätit tårta. Han hade glömt bort de men kom på de när jag kom hem. Eller så väntade han på mig! Sötisen!

En helt vanlig helg- helt underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0