Föräldragrupp och ny förändring!

Publicerat: 2009-10-22 Kl: 21:27:21 | I kategori: Vardag


Morgonen började mysigt. Efter att Jonas åkt till jobbet kom Noel in och la sig bredvid mig och Levi (som jag hämtade in vid 4) Klockan var ungefär 7 och Noel var så trött så vi somnade om och sov till klockan 8. Så himla skönt att sova ut på morgonen. Noel tittade lite på Barnkanalen medan jag duschade lite snabbt och klädde på mig sen frukost och iväg till förskolan med Noel. Som vanligt var dom ute redan när vi kom! Pluspoäng!

Efter lite pussar och kramar till både mamma och lillebror sprang han och lekte med alla kompisarna. Vi fortsatte  vidare till Öppna förskolan och eftersom det är torsdag så är det föräldragrupp som står på schemat. Det är så skönt att få prata av sig, inte bara jag utan alla som är med i gruppen. Man får ta del av andra mammor, i sitt liv och sitt samspel med sina barn. Ge tips och råd om hur man kan lösa olika situationer på bästa sätt. Dagens tema var: Ge beröm och bekräftelse. Fundera lite på hur du ger ditt barn beröm och bekräftelse!


Äkta syskonkärlek

Levi var vaken hela tiden så han somnade direkt när jag la ner honom i vagnen. Så trött så han sov över lunchen. Som vanligt stannade vi till på världens bästa Waynes. Finns inget bättre fik där det är så accepterat för, speciellt, mammor med barnvagnar att faktiskt sitta ner och äta lunch och "ta plats". Jossan, Tess och Mia och 3 bebisar, en i magen, satt och fikade och pratade massor som vanligt! Vi kanske kan starta en egen diskussionsgrupp ;-)
Levi vaknade vid 14-tiden och fick sin lunch då. Då hade han inte ätit sedan 8 eftersom han somnade vid 12. Jonas kom hem tidigt efter en hel vecka med mycket jobb och långa dagar och passade på att hämta Noel från förskolan. Vilket uppskattas jättemycket av Noel! Dom mötte upp oss nere i centrum och Jonas span efter en Vinterjacka fortsatte...

Strax innan vi åkte tänkte åka hem gick vi förbi Nikita- hårsalongen. Jag har länge sagt att det är dags att klippa håret. Det var längesedan och jag har verkligen tröttnat på min tråkiga frisyr. Som tur var hade dom en tid på en gång. Jonas åkte hem med barnen och jag sådär spontant gick in och klippte mig. Efter lite samråd med den otroligt duktiga frisören bestämde vi att klippa av allt hår!!! VAAA?! menar hon allvar. Ja alltså typ nästan! hahaha! Håret flög bara av eftersom jag hade långt fast ändå väldigt uppklippt! (hoppas ni förstår hur jag menar) Jag älskar min nya frisyr och den ska bättras på när håret växt lite till så jag får precis som jag vill ha det! Jonas blev nog lite extra glad när jag kom hem. Han har tjatat på mig ett tag att klippa mig och göra något annorlunda häftigt! Nu fick han allt se och stormförtjust blev han kan jag lova! Noel tittade och sa ,borta, när vi pratade om att mamma har klippt sig! "Mamma.... bååttaa"


Vad tycker ni?!
Ni kan ju jämföra med ett inlägg under när jag la in bild på mig. Frisyren ska som sagt bli lite längre och lite annorlunda nästa gång jag klipper mig. Kanske ganska mycket mörkare också...



Noel och Levi busade tillsammans på eftermiddagen.
Ser ni hur glad Levi blir när Noel busar med honom!!! Båda två tokskrattade
!


När jag kom hem åkte jag och körde ett spinningpass med mamma på Sats. jag kunde inte få upp håret i tofs så det fick bli två hårnålar! hihi

Kommentarer
Postat av: michelle - mamma till mio!

gu vilket mysig dag ni verkar ha haft! och håret blev jättefint, du passade jättebra i kortare hår! när ni kommer hem från eran lilla resa får du så gärna komma hit och fika och titta på huset :)

KRAM!

2009-10-22 @ 22:11:00
URL: http://www.miogavric.blogg,se
Postat av: michelle - mamma till mio!

gu vilket mysig dag ni verkar ha haft! och håret blev jättefint, du passade jättebra i kortare hår! när ni kommer hem från eran lilla resa får du så gärna komma hit och fika och titta på huset :)

KRAM!

2009-10-22 @ 22:12:02
URL: http://www.miogavric.blogg,se
Postat av: Josephine, Mamma till Elika & Nick

Åh... Gud så fin du blev i håret :-)tack för en trevlig dag :-)

2009-10-23 @ 08:52:39
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Tess

Tack för dagen igår och det blev superhäftigt. Önskar att jag skulle våga nått sånt men jag e feg måste jag erkänna. Kram

2009-10-23 @ 10:26:20
URL: http://www.tessliv.blogspot.com
Postat av: lisa

Det passar dig bra. Blev verkligen snyggt!

2009-10-23 @ 11:21:56
URL: http://lizvardag.blogg.se/
Postat av: Fia

Allt klär en skönhet Mickan!! Kort hår är väl typ det enda jag inte sett dig i förut känns det som? Jätte fint! :)

2009-10-24 @ 00:20:51
URL: http://soophiiaas.blogg.se/
Postat av: Mickan- Mamma till Noel och Levi

Tack för alla fina kommentarer om min nya frisyr!! jag trivs jättebra och vet att det kommer bli ännu bättre!

2009-10-24 @ 13:07:20
URL: http://mickaann.blogg.se/
Postat av: Margareta Rosén

Vad fin du blev i håret. Passar dig jättebra, se mer kvinnlig ut. Även jättefina bilder på pojkarna.

Önskar ER härliga dagar i Sundsvall. Kram Farmor

2009-10-25 @ 14:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0