Vaccinerad!

Publicerat: 2009-11-25 Kl: 23:36:12 | I kategori: Vardag


Öppna förskolan idag efter jag och levi lämnat Noel på förskolan. Han sprang in och lekte som vanligt! Vinkade i fönstret. Jag och levi åkte ner till öppna förskolan. Alldeles utanför så höll dom på med vaccineringen. Precis när jag kommit in kommer Michelle och frågade om inte vi skulle passa på att vaccinera oss nu. Så vi bestämde oss för att köra. Michelle gick ut och hämtade hälsodeklaration som vi fyllde i. 10 minuter senare var vi vaccinerade mot Nya Influensan! Vips så var det klart! Tur att det gick fort eftersom man inte är så förtjust i sprutor.

Kändes riktigt skönt att äntligen bestämt sig och faktiskt tagit den. Känns som att man gjort en bra gärning både för sig själv och för andra runt omkring en. Imorgon så ska jag ner till BVC och rådfråga och se vad dom säger om Vaccinering till min 2 åring och min 8 månaders. Vill ju göra det bästa för att skydda dom så gott det går. Hur skulle ni göra?!

Efter min och Michelles vaccinering gick vi in till våra barn som vi lämnat där, Jossan&Nick, Linda&Meja och Malin&Leia var där och lekte med Levi och Mio. Tack för de!
Lek och prat och sedan lite lunch! Mys!


Hämtade Noel vid 14.30 som vanligt och vi åkte hemåt. Jonas var på väg hem från Linköping men fastnat i rusningstrafiken. Vi som skulle åka till Kista och deras nyinvigning idag med 25% rabatt på massor av varor. Vi får helt enkelt åka dit en annan dag och kika. Jag och barnen passade på att åka ner till Ica i centrum och handla lite mat till Levi. Noel var jätteduktig och drog korgen med hjul på medan jag körde Levi i vagnen. Han visste precis vart vi skulle gå och sa precis vad Levi skulle ha "Vevvi ha vällin, Vevvis ha sån, Vevvi ha mappi" Sen avslutade han med ordet, Räcker. Haha! är han inte underbar. Sen gick vi direkt till kassan och betalade och packade ner våra varor. Noel var snäll hela tiden och jag behövde aldrig säga till honom. Jag tror han kände sig lite stor när han gick omkring med sin "vagn" alldeles själv!

Min kusin kom förbi efter att vi kom hem. Vi satt och pratade en massa. Inte så ofta man hinner med de och hon jobbar nästan precis där vi bor. Det uppskattas jättemycket att du kommer förbi!!!
Hon åkte strax efter att Jonas kommit hem. Eftersom det inte blev något Kista så åkte vi till Bauhaus för att titta på lite julbelysning och annat. Vi hann med Rusta Toysrus, Plantagen och en snabb tur förbi Maxi Ica i Häggvik oxå!

Noel sover sen några timmar tillbaka. Levi somnade nyss då han sov medan vi var och handlade. Noel sover väldigt oroligt. Han har vaknat vid 2 tillfällen och varit jätteledsen och gråtit och skrikit efter mamma och pappa. Han somnar snabbt om igen men dte är inte alls roligt när han verkar så orolig. Mardrömmar! Man undrar ju vad dom drömmer om för hemskt!


Hoppas alla ni haft en toppendag! Kul med alla som läser varje dag! Jag ser att ni kikar in varje dag och det glädjer mig! jag uppdaterar så ofta jag känner att jag hinner och har något kul att berätta för er!


Vilken min han har! eller vad säger ni?!
Levi är inne i en jättemammig period. Han kröp bort från mig på Öppna förskolan idag. När han efter en stund insåg att inte mamma var där då bev han jätteledsen. Jag ropade på honom och han vänder sig om och får syn på mig. Skiner upp med världens Smajl och kryper fort till mig och klättrar upp!! hihi Du e rolig du Levi! Mammas Plutt!

Kommentarer
Postat av: Kevins & Elliots mamma Mia

hihi ja dom är mysiga:) Ja jag älskar att baka!:) ärsh, snart är du i kapp och har gjort allt. haha:) Du är ju inte den som är den;)

hihi söt Levi är med nya mössan!

2009-11-26 @ 10:19:06
URL: http://svalan87.blogg.se/
Postat av: Tette (kusin)

Det är alltid lika trevligt att träffa dig, Jonas, Noel och Levi :) Vi får försöka ses lite oftare tycker jag!! kram

2009-11-26 @ 17:08:14
Postat av: Anonym

Härlig kille med sin nya mössa. Kram till ER alla.

Farmor Maggan

2009-11-30 @ 09:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0