IKEA!

Publicerat: 2009-11-03 Kl: 18:56:24 | I kategori: Våra Äventyr!


Lämnade Noel på förskolan vid 9 imorse. Dom skulle precis klä på sig att gå ut. Men Noel ville nog helst vara inne för han ville inte klä på sig. Vi vinkade i förnstret och han blev lite ledsen så vi vinkade i alla fönster som finns på vägen till grinden =) Han såg lite gladare ut då!

Vi fortsatte bilen mot Jossan och Nick som precis hade varit och lämnat Elika på förskolan. Plockade upp dom med bilen och vi for vidare mot Barkaby för att gå en sväng på IKEA med bara dom små. Det kändes konstigt att bara vara med våra småpluttar och inte ha våra stora med oss. Vi saknade dom massor som alltid. Så skönt att gå runt på IKEA med någon som faktiskt tycker det är kul att gå på IKEA. Kan ju inte säga att Jonas är lika peppad som jag att strosa runt där. Han tycker det är kul att åka dit om man ska köpa något! Tur är väl de! Hittade massor av fina saker. Mitt mål var att köpa värmeljus för dom är verkligen helt slut och sen köpte jag ett LACK- bord för att ha i vardagsrummet. Det blev en lampa på fot och en pall till Noel i badrummet (har en sen tidigare men behöver på båda badrummen) Jossan fick oxå med lite saker hem!

Packade in i bilen och på parkeringen mötte vi Mia och Dennis som oxå varit på Ikea. Såg sedan att jag hade fått ett sms av henne som jag inte hört. Vi stod och pratade en stund innan vi skiljdes åt. Vi fortsatte mot outlet och gick runt där bland annat på Babyproffsen, Babyland, Toys'r'us. Vi har verkligen haft en jättemysig dag. Levi och Nick har sovit nästan hela dagen! Skönt att sova medan vagnen rullar utomhus och man ligger nerbäddad i en mysig vagn! Vi hann inte med någon riktig fika eller lunch trots att barnen sov, vi hade så mycket att hinna med att kika på. Det blev en snabb kaffe och liten hamburgare på Donken innan vi for hemåt för att hämta stor skruttarna!

På Noels förskola var det dags att skriva upp sig på en tid för utvecklingssamtal. Åh vad spännande det ska bli att höra hur det går. Det märks verkligen hur mycket han har utvecklats sedan han började på NY förskola utan småbarnsavdelning. Talet kommer mycket mer både 2-3 och 4 ordsmeningar har ploppat ut senaste veckan. =)
Här hemma håller vi på med att göra iordning och fräschar till i hallen. Jonas har spacklat och slipat och ikväll blir det målning. Så småningom ska det upp lite väggord och annat krims krams som jag bara längtar till! Älskar ju ljus och lyktor så det ska bli roligt! Jag och barnen har hållt oss på övervåningen medan Jonas har fixat där nere. Levi klättrar mot allt. Dörrkarmar, Noels rygg, mina ben, stolen i Noels rum, stora leksaksbilen, ja han nöjer sig visst inte med att han lärts sig krypa... Nu är det dags att ge Levi lite välling och sedan ska han sova. Noel ska oxåp sova snart

Tack för en toppendag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0