Så var det dags igen...

Publicerat: 2009-03-11 Kl: 22:30:53 | I kategori: Allmänt


Bilden är tagen i måndags då Jonas var hemma med Noel

Lämnade Noel som vanligt till dagis idag och åkte sedan till jobbet. På eftermiddagen vid 14.30 tiden ringde dem från Noels förskola och berättade att Noel inte varit sig själv idag och att han troligen har feber igen. Stackars liten! Min mamma som slutade tidigare än mig åkte och hämtade honom hem till sig. När jag slutat vid 16.00 åkte jag direkt hem till mamma där Noel låg i vagnen med kossan och kossafilten och såg alldeles matt ut. Han somnade till och fårn och låg och stönande och hade det jobbigt. När vi sedan tog tempen på honom visade det sig att han hade 40,5 graders feber. Så hög feber har han aldrig haft. Åh jag blev så orolig för honom. Tycker att det är obehagligt med feber...

Mamma hämtade lite glass till honom som han fick äta. Från början var han skeptiskt men när han fick smak på glassen ville han ha mer. Så skönt att se honom äta den. För trots den höga febern ville han äta själv! Lilla charmtrollet!
Jonas kom förbi efter jobbet innan vi åkte hem till oss. Väl hemma gav jag Noel alvedon och han somnade i soffan. Under kvällen har han både sovit och varit uppe och gått en del. Febern sjönk till 39,2 grader.

För en liten stund sedan tog vi tempen på honom för sista gången ikväll och den stannade på 38,5 grader. Jonas blir hemma och vabbar imorgon igen. Jag åker och jobbar för att sedan komma hem tidigare då vi har en massa inbokat! Samtal på Noels förskola (Jonas går) och sedan MVC-besök (jag går). Återkommer imorgon om hur läget är!

Kommentarer
Postat av: Therese Gravid och Melwins Mamma

Stackarns lilla Noel, hoppas verkligen han är piggare idag.

Vi ha oxå feber här hemma så jobbigt att se sina skatter sjuka.



Krya på kram till han.. <3

2009-03-12 @ 07:22:13
URL: http://livetsommammma.blogg.se/
Postat av: Heléne Gråberg

Hoppas att han kryar på sig fort, lillgrabben! Och jag håller tummarna för att nya bebisen vill kika ut snart =)!

2009-03-12 @ 08:16:51
Postat av: Angel

åhhh vad hemskt. Jag avskyr oxå feber. det kan helt plötsligt vända, åt båda hållen. läskigt!

hoppas verkligen att han mår bättre idag!

stora kramar

2009-03-12 @ 08:19:32
URL: http://angelslillavarld.blogg.se/
Postat av: josephine *Elikas mamma*

usch då... Hoppas att han kryar på sig... Kram

2009-03-12 @ 08:33:50
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: ★ katta ★

Hoppas lillkillen blir frisk snart!

2009-03-12 @ 15:24:11
URL: http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: Angel

massor av kramar till Noel. hoppas han mår bättre snart..



hinner du träffas nåt innan bebben kommer? ;-)

kraam

2009-03-12 @ 21:53:44
URL: http://angelslillavarld.blogg.se/
Postat av: Therese Gravid och Melwins Mamma

Men huva, ha han haft så hög feber..:( Stackarn.

Här verka de vilja ge med sej som de ser ut morgon tempen låg på 38,4 så vi hoppas den vill försvinna nu.

Jag hoppas verkligen att lilla Noels feber försvinner fort.

Dom bli så tagen när dom ha hög temp..



Krya på dej Noel

2009-03-13 @ 06:16:42
URL: http://livetsommammma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0