Fingerfärg

Publicerat: 2009-03-19 Kl: 12:27:05 | I kategori: Allmänt


Jag vaknade redan vid 6.00 imorse. Hade så otroligt ont i mina ben och i bäckenet. Kunde inte somna om efter de, Jonas larm ringde en kvart senare så jag gick upp med honom. Han masserade mina ben innan han åkte till jobbet. Tack älskling för de! Noel vaknade vid 7.30. Jag klev upp och tog en snabbdusch medan Noel låg i soffan och tittade på barnkanalen. Sedan blev det frukost för våran del. Så skönt att Noel fått tillbaka aptiten! Blir lika lycklig varje gång han äter bra! Efter furkosten plockade vi fram fingerfärg (som vi köpte på Barnens Hus igår) Noel var först lite misstänksam mot att kladda med färgen. Så mamma fick visa hur man skulle göra! Då gick det mycket bättre. Hela 9 teckningar senare och ett kladdigt barn var det sedan dags för ett bad! Medan han badade och jag städade undan så knackade det på dörren.

     
(klicka för större bilder)

Det var min farmor och min kusin som nyss är hemkommen från 2 månader i Thailand! Hon var riktigt brun och fin och hade haft det riktigt bra där! Har ju kunnat följa hennes resa i hennes resedagbok på nätet! Vi hade massor att prata om...! Noel busade med min farmor medan vi pratade. Dom stannade ett tag innan det var dags för dem att gå vidare! Alltid lika trevligt med besök! Noel och jag tog fram stora täcket och myste med Mariekex och läste böcker på golvet! Han har verkligen blivit intresserad av böcker! Så roligt! Sedan var det dags att äta lunch och nu sover han sen en halvtimme tillbaka! Ska passa på att plocka undan lite här hemma.

Titta vilka fina teckningar Noel har gjort idag den 19/3-2009


Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Hihi... det är så skoj när barnen håller på med finger färg =) Kul med spontan besök sådär :-)

2009-03-19 @ 13:28:07
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Therese Gravid och Melwins Mamma

Mysigt, de är så roligt.. Dom bli så fin efteråt.. :)

2009-03-19 @ 19:22:07
URL: http://livetsommammma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0