Solen skiner - Mamma ledsen

Publicerat: 2009-06-23 Kl: 09:52:58 | I kategori: Allmänt


Igår hade vi tvätt dag. Vi tvättade allt som vi hade haft med oss till landet! För 4 personer så blir det en hel del kläder. På eftermiddagen gick vi ut och lekte i det fina varma vädret. Noel åkte runt på sina bilar. Han fick ju 3 stycken när han fyllde 1 år och dom används otroligt flitigt! Alla bilar har sin egen charm. Just nu används 2 bilar som ute bilar och en bil som innebil. 

Levi har vi några tillfällen i helgen (och vid några tillfälen tidigare) skrikit så mycket att ingenting hjälper. Ni vet sådär högt och förtvivlat och alldeles hjälplöst. Han vill inte äta, kan inte sova för han skriker så mycket, vill inte ligga still, vill inte vara ensam, bara gå omkring och då spänner han sig som en pinne. Han skriker så han blir alldeles röd i ansiktet och ibland så mycket att han inte andas på en stund. Tårarna rinner ner för hans kinder. Jag räcker inte till! Igår hade en en sån dag! Med dag då menar jag hela dagen. Istället för som en "vanlig" dag brukar jag hinna med en del saker. Båda barnen är nöjda och belåtna. Men igår kändes det som jag tog ett steg fram och två steg bak. Att slänga in tvätt efter tvätt hänga tvätt vika tvätt gjorde ju inte det hela bättre. Noel fick vara ute på balkongen tills vi tillslut kom ut. Under tiden vi var ute var dte inga problem.

När vi kom in igen hade jag lagt Noel i vagnen så han kunde sova. Levi hade redan börjat skrika där ute. Jag körde in vagnen i hallen och Levi fortsatte att skrika högre och högre och jag blir mer och mer stressad. Noel kunde under den stunden somna i vagnen medan jag gick runt med en skrikande Levi. Jonas kom hem tidigare igår och det var min räddning. Det är så frusterande att inte räcka till åt en liten bebis som skriker och gråter otroligt mycket. Att har matvägran gör inte det hela lättare. Jonas tog Levi när han såg att jag inte klarade mer. Han sa åt mig att gå in i vårat rum och släppa allt en stund. Jag la mig i sängen och brast ut i gråt av misslyckande...

Efter lite spring i lägenheten med Levi somnade han.




Jag älskar mina barn över allt annat på denna jord. Dom gör mig så lycklig och det är väl därför jag blir så förtvivlad när det inte finns något jag kan göra för att hjälpa! Jag är otroligt stark som person men håller väldigt mycket inom mig. Det brister då ibland och känslan av misslyckande är ett faktum. jag har för högra krav på mig själv och prestationsångest. Det har jag alltid haft. Men jag har lyckats oxå! Men jag kan hålla med om att som 2barnsmamma hinner jag inte med allt jag väldigt gärna skulle vilja hinna med. Att be om hjälp är svårt. Även fast jag vet att det uppskattas av folk runt omkring mig. Tack för alla som ställer upp för mig och min familj! Tack
min älskade Jonas för allt stöd du ger mig! Jag kan inte vara lyckligare men även en lycklig mamma måste gråta!

Det är helt underbart med kärleken till ens egna barn!

Levi och Noel

Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Åh.... stackars Levi, hoppas att han har haft en bättre dag idag. Skönt att Jonas kom hem tidigare. KLart man får gråta ibland. Alla är inte perfekta! Du gör det så bra med dina små söta ungar :-) Jag hoppas att jag kommer klara det lika bra som du =)Du vet att du kan alltid prata med mig om du vill!! Jätte kramar till dig!!!!

2009-06-23 @ 14:51:32
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag vet precis hur du känner, att man vill vara stark hela tiden men ibland hjälper det inte. Micke har räddat mig många ggr när jag inte klarar mer. Skulle inte klara mig utan honom. Förstår inte hur ensamstående klara detta. Jag ser verkligen upp till dem.Som tur e händer det inte så ofta men när det händer e man maktlös. Tur att dina barn e så snälla.Du e en jätte bra mamma bara så du vet. kram till dig från oss.

2009-06-24 @ 09:24:21
URL: http://www.tessliv.blogspot.com
Postat av: Farmor Karin

Hej Mickan, så bra att du "pratar ut". Det är bättre än något annat. Det känns ju som att det kan vara något med magen, just att han inte slutar skrika. Ska jag komma ut på fredag, eller ska Noel vara här, så du får lite avlastning.Vi kan gå till parken? Kram Karin

2009-06-24 @ 12:37:37
Postat av: Kevins mamma Mia

Gumman, Ursh jag minns själv hur det var med Kevin. men visserligen bara två dagar men ja minns precis hur det känns att inte känna sig tillräckligt.

Du är barnens bästa mamma och vi alla gör så gott man kan, tur att Jonas kunde komma hem.



tack för ännu en mysig dag!

Lycka till med allt Bak.



Kramar

2009-06-25 @ 17:54:01
URL: http://svalan87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0