Levis Dop!

Publicerat: 2009-06-30 Kl: 22:56:35 | I kategori: Allmänt


I lördags var det dags för Levi att döpas. (Har inte skrivit någonting om det i bloggen) Alla förberedelser var klara och veckors arbete och planering var nu äntligen till ända! Nu var det dags! Solen sken och det var riktigt varmt och skönt ute! 36 grader i solen!

Klockan 13.00 började dopet i kyrkan. Levi var jätteduktig i kyrkan. Men efter ett tag så tröttnade han. Det var varmt med dopklänningen och han började skrika. Han överröstade alla! Jag och jonas skulle läsa dikt men ingen hörde och prästen hade liten mick så han hördes i alla fall :-) Få vatten över huvudet var lite spännande men han fortsatte skrika efter de. Inte förrens gudfar och farbror började spela Local Hero på gitarr blev han tyst. Det var såå mäktigt och häftigt. Var faktiskt lite svårt att hålla tårarna tillbaka då. Noel satt hos morfar under hela dopcermonin. Han har börjat att reagera på pollen och var alldeles röd och det kliade så mycket i ögonen. Så han var lite trött!

Noel utanför kyrkan innan dopet börjat


        
I kyrkan, pappa, mamma, gudfar/farbror och självklart lilla Levi och prästen som även jag är döpt av!
Levi skrek tillslut så mycket att jag tog honom en stund

Utanför kyrkan när allt var färdigt!




Levi hos gudfar       Mamma och Noel   Pappa och Noel
     

Utanför kyrkan blev vi fotade av alla gästerna. Det är lite ovant att stå i centrum sådär när alla fotade! Efter det åkte vi i karavan till lokalen sär det skulle bli fest! Det bjöds på smörgåstårta som vi gjort själva (jag och Maddis och sedan min mormor och svärmor och svärfar) Mycket goda. Under maten läste även farmor Karin en ramsa. Hon gjorde likadant vid Noels dop. Den var lika bra och fyndig även denna gång! Jag och Jonas läste sedan upp våra dikter igen eftersom vi blev överröstade i kyrkan. Sedan serverade vi kaffe, bullar (som min mamma bakat) och tårtor som jag och Maddis gjort! Den ena fick formen av en dopklänning och det andra var en "vanlig" rund.

Smörgåstårtorna               Pappa och Mamma           Sista piffningen på tårtan
     

Tårtorna!



     
Tårtorna innehöll egen bakad tårtbottnen, vit chokladmousse och chokladkräm, spaclad i grädde och täckt och dekorerad i MMF.
Med på bordet fanns även en mintchokladtårta som jag gjort och nybakade bullar som barnens mormor gjort



Efter att alla fikat färdigt var det presentöppning.
Den fick ju jag och Jonas stå för eftersom Levi är så liten än. Men han var med under hela presentöppning! Åh vad massa fina presenter han fick. Tack så hemskt mycket för alla presenter!! Vi tackar och bockar! Eftermiddagen fortsatte och vi pratade en massa och umgicks med släk och vänner! Helt underbar dag! Alla verkade nöjda och somriga och på glatt humör! Det gör att man känner sig nöjd med dagen! Alla tyckte att levi var så söt och lik Noel! hhihi

Presentbordet                    Pappa och Levi      Mamma och Levi
     

Noel utanför lokalen. Han trivdes jättebra och sprang ut och in!


Noel och Levi vad gjorde dom under tiden. Jo Levi sov väldigt länge efter dopet. Vaknade lagom till presentöppningen. Noel han var ute med dom andra barnen och lekte i lekparken utanför tillsammans med min syster. Han trivdes jättebra med att springa ut och in. Massa folk som passade upp på honom och lekte med honom. Båda barnen somnade gott på kvällen i lokalen efter en lång dag med många nya intryck. Vi kom hem sent på kvällen och sov lääänge på söndagen!

Tack för att ni alla som kom gjorde våran dag till en alldeles underbar och minnesvärd dag för vår lilla Levi!
Vi kommer att läsa för honom ur boken som ni "alla" har skrivit i!

Fler bilder kommer under dagarna.

Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Otroligt fint dop :-) Så skoj att vi fick komma.

2009-07-01 @ 09:10:11
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Farmor Karin

Jag säger bara ÅÅÅHHH vilka underbara bilder och TTAACCKKK för en underbar fest, för evigt i mitt minne. Jag ska fixa med filmen och lämna till er sedan. Vi är fortfarande i stan och fixar med allt möjligt, men ska väl ut till landet sedan. Kramar Farmor Karin

2009-07-01 @ 12:15:36
Postat av: michelle - mamma till mio!

jättefina bilder, verkligen. ser ut att ha varit jättetrevligt och mysigt. va roligt att ni också hade grönt istället för blått som typ alla har. det ska vi också ha :)



superfina tårtor också=) man blir lite sugen när man sitter å kollar på bilderna=)



Kramar!

2009-07-01 @ 21:21:03
URL: http://miogavric.blogg.se/
Postat av: Kevins mamma Mia

Tack snälla för att vi fick komma.

Kevin saknar Juni så mycket.

söt.

DU och Jonas och alla andra som hjälpt till hhade gjort så fint. Å solen sken på er hela dagen för världens sötaste Levi.

2009-07-01 @ 22:48:50
URL: http://svalan87.blogg.se/
Postat av: Britt fr Hammarö

Tack för att vi fick komma till en fantastiskt trevlig fest och träffa era små söta barn och alla andra släktingar och bekanta.

Kram Britt

2009-07-02 @ 22:48:26
Postat av: Nikita

ojj så mkt fina bilder! dop som är sååå fint!!

jättefina tårtor också, ja lånade bilderna av dej och sparade på min dator som lite inspiration inför ev kommande dop =) hoppas de är ok ,säg till annars!!



2009-07-07 @ 11:16:19
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Margareta Rosén

Vad roligt att få läsa om dopet som vi ej kunde vara med på. Dom fina bilderna som jag nu har sparat. Krama era fina pojkar från oss. Margareta o Arne

2009-07-07 @ 11:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0