Vinterlek!

Publicerat: 2009-01-02 Kl: 23:48:50 | I kategori: Allmänt


Imorse vaknade vi tidigt. Jonas skulle upp och åka sista svängen till Göteborg. Han har ju varit hemma med mig och Noel sedan han kom hem från Göteborg senast. Så lite bortskämda har vi allt blivit! Nu kommer han stanna till Måndag troligtvis! Han måste vara hemma innan onsdag då Noels inskolning börjar. Själv börjar jag jobba den 8 januari (alltså Torsdagen) Känns konstigt att börja jobba igen efter ca 1 ½ års mammaledighet men jag ser otroligt mycket fram emot de!

När Jonas åkt klädde jag och Noel på oss och gick ut och lekte i den lilla snö som faktiskt lagt sig på backen. Klarblå himmel och snön lyste som små kristaller. Det isade om det kinderna men det är precis så det ska vara! Noel gick runt och kikade på allt i lekparken. Rutschkanan var mycket roligt. Den åkte han i några gånger och skrattade högt varje gång! Så underbart!

Så underbar bild

                                                

Efter lite lek hörde vi med Jossan och Elika om de var vakna,
Visst var dem det så vi traskade över för att busa med dem. Elika har fått ett bollhav som vi bara var tvugna att se!! Noel gick in direkt som vanligt, Känner sig verkligen som hemma där. Bollhavet var intressant ett tag men roligast av allt var nog Elikas dammsugare hon fått i julklapp. Noel stödade hela lägenheten! Lunchdags blev det och Jossan lagade korv och makaroner båda två åt som tokar! Hungriga efter all lek. Tror de var lite trötta oxå för det tog inte lång stund innan båda två sov. Då passade Jossan och jag på att snacka igenom allt som hänt. Var ju ett tag sedan vi sågs (innan jul för att vara mer exakt) Fikade på choklad och julmust!

När barnen vaknat och ätit mellis, lekt lite mer så  gick vi en sväng i centrum. Köpte regnställ till Noel som han ska ha på dagis. Kunde inte heller motstå att köpa första, ja FÖRSTA bodyn till bebisen. Tänk att jag hållt mig så länge. Går in i v.30 imorgon. Någon mer än jag som är chockad över att jag kommit så långt...! 10 veckor kvar!

Hemma har vi ätit plättar från mitt nya plättjärn jag fick av mamma i julklapp.... grönt såklart! Plockat undan, slängt in en tvätt som är både upphängd och torktumlad. Noel fick bada och sedan hoppa i säng! Tog sin lilla tid att natta honom men han sover nu sen några timmar tillbaka.

Noel i rutschkanan
 
                                           



Testade en svartvit bild. Tyckte den blev riktigt bra!
                                                
                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0