Middag hos mormor

Publicerat: 2009-01-04 Kl: 10:17:25 | I kategori: Allmänt


Igår packade vi ihop oss och tog bussen hem till Noels morfar. Vi hade bestämt att vi skulle stanna på middag ikväll. Så då passade Noel och jag på att ta bussen över och leka i lekparken utanför! Sagt och gjort satt vi på bussen som Noel alltid blir lika faschinerad av! På busshållplatsen pekar han och låter förtjusad av alla bussar och lastbilar som far förbi.

Väl framme gungade vi och åkte rutschkana och sprang runt. Noel la sig ner i den lilla snö som fanns och bara skrattade! hiihi lyckligt barn det där! När det var dags för lunch gick vi in till morfar som inte var hemma. Noel fick lunch och vi bestämde att middag får det bli en annan dag. Tänker inte gå in på varför men vi ringde till Noels mormor som kom och plckade upp oss och bjöd in oss på tacos kväll med henne och Noels mostrar!

Noel klättrar upp för stegen till rutschkanan



Och åker snabbt ner!
(Det var halt så jag fick ta emot honom så han inte skulle flyga iväg)



Här la han sig i snön och bara skrattade


Vi började hacka grönsaker och Noel sprang runt och kikade på allt som finns i mormors lägenhet! Hämtade salvan som han brukar och skulle smörja alla på handen! Erica busade han med oxå, gick och hämtade massa saker från hennes rum och började leka med.
Vi åt massor och noel plockade av allt som fanns! Vi pratade massor, det rä så sällan alla vi tjejer i familjen är samlade! Mysigt var det! Noel började bli trött då klockan närmade sig 18.30 och mamma körde hem oss. Jag la Noel i sin säng vid 19 med välling och han somnade nästan på en gång!

Tack mamma för en riktigt trevlig kväll! Ni betyder massor för mig!

Mormor och Noel
(klicka för större bild)


Det är så skönt att han trivs i sin säng och på sitt rum. imorse låg han kvar och myste i sängen. jag hörde att han var vaken och gick in för att kika. Då låg han i sängen och jag la mig bredvid honom vilken han uppskattade väldigt mycket! Idag vet jag inte vad vi ska hitta på! Ut i det fina vädret ska vi i alla fall!

Vad ska ni andra göra en dag som denna?

Kommentarer
Postat av: Tess

Ja vi var ute på förmiddagen o lekte i snön. Nattis e lite klumpig i overall så hon kan inte ta sig upp för rutschelkanan än. Jag fick såklart hjälpa till men det e det bästa hon vet. Och att gunga förstås.:-) Nu sover hon middag och jag passade på att laga spagetti o köttfärssås till middagen ikväll så den e gjord. När ska vi ta o träffas?



Kram från oss

2009-01-04 @ 13:22:19
URL: http://www.tessliv.blogspot.com
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Vad gott med tacos =)

2009-01-04 @ 15:03:25
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan du inte lägga upp en bild på magen? =)

2009-01-05 @ 18:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0