Inskolnings-tajm

Publicerat: 2009-01-06 Kl: 22:26:25 | I kategori: Allmänt


Nu börjar det verkligen närma sig. Om några timmar kommer Noels inskolning på förskolan börja! Eller ja imorgon bitti, såklart! Känns verkligen så spännande att han ska börja på förskola och bli en stor kille! Eftersom jag kommer ju börja jobba på torsdag så får Jonas ta hela inskolningen. Det har vi tänkt i och för sig från början att han ska göra. Jag har ju/kommer att jobba på förskola och vet hur en inskolningen går till, dock inte med mitt eget barn men dte ska nog gå bra med pappa på plats!


Bilder från i somras, Halmstad 2008!
      mamma och pappa  

12-slaget på nyår 2008


Imorgon ska dem gå 9-12 vilket innebär lunch första dagen! Idag har vi märkt alla Noels kläder, ytterkläder, regnkläder, skor, stövlar, mössa, vantar, kossa, extrakläder och så vidare. Alla papper är ifyllda och jag tror i alla fall att Jonas känner sig redo att börja inskolningen!

På torsdag är det alltså dags för mig att börja jobba. Jag kommer att jobba som vikarie på en förskola här i Väsby ända fram tills det är dags för bebis att titta ut. Senast jag jobbade var juni 2007 och det känns inte så länge sen egentligen! Tiden hemma med Noel har verkligen varit helt underbar! Vi har hunnit med en del under den här tiden och jag känner att jag kunnat ta vara på tiden. Nu är det ju inte så långt kvar tills jag ska vara mammaledig hemma igen. Men det känns verkligen bra att få komma ut och jobba en stund i mellan.

För er som kanske undrar varför jag ska jobba såhär sent i graviditeten är dels för att jag vill jobba och dels för att vi trodde att dagarna inte skulle räcka ända fram tills mars-09 (nu visade det sig att vi kollat fel) När jag var gravid med Noel mådde jag riktigt bra hela graviditeten och kunde jobba riktigt länge. Gick hemma ungefär 3-4 veckor innan han kom. Nu är det 10 veckor kvar tills bebis kommer och jag mår hur bra som helst och jag satsar på att jobba fram tills det är dags ungefär!
En fin sommarbild på familjen i maj-08


Mer rapport imorgon om hur det gick! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0