Första dagen i verkligheten

Publicerat: 2009-01-14 Kl: 20:45:53 | I kategori: Allmänt


Nu var det ett tag sedan jag skrev. Har jobbat väldigt mycket senaste dagarna och varit så trött när jag kommit hem. Har velat busa med Noel oxå innan det är dags för honom att sova för natten. Noel sover nu sedan några timmar tillbaka. Även jag har sovit en timme idag efter att jag kom hem från jobbet! Skönt då vi var uppe kl. 6 imorse.

Idag var det Noels första riktiga dag på förskolan! Inskolningen är nu slut och både jag och Jonas är tillbaka på jobbet! Första dagen i verkligeheten! Vi har ju haft det ganska bra i 1½ år som jag har varit hemma med Noel! Nu är det dags att känna på jobb som ska tajmas med hämtning och lämning på förskolan och planering av mat kläder vad vi ska ha med oss, städning och matlagning och allt annat man ska komma ihåg.

Det gick riktigt bra att lämna imorse, vi lämnade honom till frukost vid 7. Det hade gått så bra och han trivs jättebra på sin förskola. När Jonas hämtade honom idag ville han inte gå hem :-) Söta barn!


Noel hemma hos farmor och farfar!
Prövar på farfars kluring han fick i julklapp av oss

Det går jättebra att jobba. Börjar ju närma mig höggravid! :-) Men det går så bra och alla barn på förskolan där jag jobbar (inte samma förskola som Noel går på) vet att det ligger en bebis i min mage och dom frågar hela tiden om bebisen inte ska komma snart! Ja, litet tag till kan bebisen få stanna. är i v.30+4 idag! Det enda jobbiga är att jag blir så trött när jag kommer hem. Det går hur bra som helst att jobba och vara uppe i varv men så fort jag kommer hem och slappnar av blir jag alldeles trött och matt i kroppen. Men det hör till! :-) Inga klagoord här! jag trivs med att jobba!

Nu är det dags att lägga sig i sängen och se en bra film innan läggdags! Tror jag kommer somna nästan med detsamma. Juste måste bara skriva och undra om fler har samma som jag. Inatt vaknade jag av att dte bara krampade i vaden, Läs hela vaden "drar-ihop-sig" jag minns att jag hade så med Noel oxå! Är det vanligt eller har det inte ens med graviditeten att göra?!

Får fråga min Bm på fredag!

Hoppas alla ni läsare mår bra!

Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

jodå kramp i vaden det hör till graviditeten kan jag lova... Det kommer komam fler oxå =) Vad skönt att han trivs så bra =)

2009-01-15 @ 09:43:45
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Therese *Mamma till Melwin*

Roligt att de gå så passa bra för noel på inskolningen. Hoppas de fortsätter på samma sätt.

Lycka till med jobb och magen och ta de lugnt

2009-01-15 @ 12:37:02
URL: http://livetsommammma.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jodå det är vanligt och det har med graviditeten att göra. Jag fick också så en eller ett par gånger när jag var gravid, men det krampade inte så jättemycket som tur var. Vet du hur du ska göra när det krampar eller ligger du bara och väntar på att det ska gå över?

2009-01-15 @ 15:06:22
Postat av: Mickan- Mamma till Noel

Mikaela:



Tack för ditt svar! jo jag vet hur man ska göra om det krampar (vinkla foten) Men usch så jobbigt det är! Väckte min sambo som fick hjälpa för det gjorde så ont! Jaja men det är väl sånt man får räkna med :-)

2009-01-15 @ 19:29:57
URL: http://mickaann.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Okej, vad bra att du vet. Jag har för mig att jag också väckte sambon när min vad krampade.

Ja, det är ju det. Man får tänka på allt det som är bra istället...att det i slutet kommer något underbart. =)

2009-01-15 @ 20:26:17
Postat av: Margareta Rosén

Hej Mikaela vad du är duktig. Du kan stå och som jogga på stället innan du går och lägger dej. Så kanske vaden blir snällare. kram

2009-01-16 @ 12:59:22
Postat av: ★ katta ★

titta in min blogg, du har fått en mammablogg award av mig

2009-01-19 @ 14:42:19
URL: http://kattaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0