MVC och BVC

Publicerat: 2009-02-11 Kl: 20:49:43 | I kategori: Allmänt


När jag vaknade imorse hade jag bara två planer för dagen:

-Möta upp Jossan och gå till MVC
-1 ½ årskontroll för Noel på BVC


Dessa två blev av och hela dagen blev fullspäckad! Jag mötte upp Jossan imorse vid 9-tiden på Waynes satt och pratade en stund innan det  var dags för mitt MVC besök. Jossan (som precis hade lämnat Elika på förskolan) hjälpte mig att passa Noel medan jag gick in till BM. Möttes av en Barnmorskestudent som skulle få börja undersökningen. Kollade blodtryck innan vi mätte magen och lyssnade på hjärtljuden.
SF-mått 32cm (mitt på "normal" kurvan) och 137 slag/minut.
I vecka 34+4
Bebisen ligger med huvudet nedåt fortfarande men är inte fixerat än. Mitt sockervärde var lite lågt men det berodde på att jag inte åt någon frukost imorse (jag vet det var dåligt gjort av mig)

När jag kom ut satt jossan och pratade med en mamma som vi båda träffat och lärt känna på Öppna förskolan. Alltid lika trevligt och hennes minsting är ju så söt! :-)

Jossan var sedan tvungen att rusa hem ett tag. Vi skulle mötas upp senare. Jag och Noel passade på att kika i lite affärer. Ringde Jonas och berättade hur det gått på MVC och vi bestämde sedan att han och hans arbetskompis skulle komma och äta lunch med mig. Men innan dom kom ner hann jag bli haffad av Mia (klicka för att komma till hennes blogg) och Becka som satt och fikade på Waynes. Hann prata med dem litegrann innan Jonas kom och plockade oss för lunch på farbror. blev supergod pasta. Noel åt mest grönsaker och lite pasta av oss. Han hade fått en yoghurt på waynes strax innan. Efter lunchen somnade Noel. Mötte upp Mia igen kikade i lite affärer innan det blev en Latte på waynes. Mitt tredje besök där idag men min första latte! hihi! Jossan skickade sms och undrade om vi var kvar så hon kom ner och fikade och pratade med oss.


Lägger in en bild som är tagen för någon vecka sedan.
Tycker den är så fin på min stora Noel!



Sedan var det dags för BVC och 1½ års kontroll för Noel! Vi har fått en ny BVC-sköterska och dte var första gången idag som vi träffade henne. Mycket trevlig och duktig måste jag säga. Noel fick visa att han kunde bygga med klossar och rita på ett papper! Upp på vågen som stannade på 12,6 kg och 84cm lång. När han låg för att mätas blev han alldeles ledsen och stora tårar kom. Vet inte om han tyckte det var lite obehagligt eller läskigt att ligga där. Men det gick över ganska fort. BVC-sköterskan hämtade ett fint plåster och vaccinations sprutan. Hon visade Noel vilket fint plåster han skulle få efter han fått sprutan. Det gick jättebra! (Ni får se bild imorgon)

Efter besöket följde vi med Jossan när hon skulle hämta Elika. Hon blev så glad att se mamma! Lite chockad tror jag hon blev när hon såg att jag och Noel var med! hihi sötisen! Sedan gick vi hemåt och möttes av Moster Erica som ska vara hos oss i kväll, så vi passade på att gå ut och leka innan vi gick in!

Pappa och Noel innan läggdags!


Fullspäckad dag! hihi förlåt det kanske blev lite långt! Kände att jag ville skriva av mig lite. har verkligen haft en toppendag idag och träffat många goda vänner!

Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Hihi en riktig toppen dag har det verkligen varit =)

2009-02-11 @ 21:04:14
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Therese Gravid och Melwins Mamma

Stora killen..

Vad mysig dag ni hade igår

2009-02-12 @ 08:18:49
URL: http://livetsommammma.blogg.se/
Postat av: Anonym

förlåt för att det blev långt?!?

haha det är ju bara roligt o läsa =)

2009-02-12 @ 15:18:54
Postat av: Mia =)

Naw. skönt att sprutan gick ok.

Han tuff din "stora" kille.

Super fin bild på honom!

2009-02-12 @ 19:36:31
URL: http://svalan87.blogg.se/
Postat av: Heléne Gråberg

Vad kul, han är precis lika stor som F var när han var 18 månader. Nu vid 2,5 år väger han 15,5 kg och är 95,5 cm.

2009-02-19 @ 10:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0