Sjukling som snackar!

Publicerat: 2009-04-20 Kl: 08:21:25 | I kategori: Allmänt


Noel är sjuk min stackars pojke! Han fick feber i lördags kväll och den låg på 39 grader. Han fick lite alvedon då han hade svårt att sova. När han vaknade hade han bara lite feber kvar. Men hostar gör han väldigt mycket. Ni vet sån här jobbig hosta som sitter ända ner i magen. Så idag är han hemma från dagis. Jag ringde dit imorse och då sa dom att det är feber och hosta som går på Noels avdelning. Han var feberfri på dagen igår och hoppas han slipper febern idag oxå.

Levi mår hur bra som helst! Han har blivit mer vaken nu, än vad han varit dom första 3 veckorna. I helgen har vi prövat att lägga honom under babygymet. Noel hämtade nämligen in det från förrådet när jag skulle ställa in vagnen där i fredags! Han tyckte att lillebror skulle ha något att leka med, eller kanske  tänkte han att han skulle leka med det vem vet! Noel la sig bredvid lillebror under babygymet och visade hur man skulle göra!! hihi vad söta dom var! Juste Noel har börjat kalla Levi för "lille" Han ropar efter honom och går fram och pratar med honom. Åh vad jag älskar mina barn!

(Klicka för större bilder)
  

Brorsorna leker tillsammans!


En till grej som hände i helgen var att Noel sa sina första 2 ordsmeningar! Hittills har han sagt ett 30-40 tal andra ord men aldrig satt ihop två efter varandra
(eller jo mamma pappa  har han sagt) Men igår när Jonas skulle städa så frågade han Noel om dom skulle städa. Då sa han "Mamma Städa" Och vi tappade hakan, det lät så klockrent och han var nog förvånad själv tror jag! För han sa började skratta efteråt. Sedan vid middagen medan Jonas var och tränade så hade Noel bajsat. Då sa jag Noel ska vi gå och byta blöja varpå han svarade "byta böja". Gissa vad stolt man blir!!!!

Kommentarer
Postat av: Therese Gravid och Melwins Mamma

Huva vad jobbigt att vara sjuk igen.. :(Hoppas han bli kry snart och att lillebror klara sej. Söta bilder på dom.. :D

2009-04-20 @ 14:19:25
URL: http://livetsommammma.blogg.se/
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Duktiga killen :-) Söta små pojkar du har =)

2009-04-20 @ 14:49:19
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Margareta Rosén

Vilka underbara bilder på pojkarna. Tråkigt att Noel är dålig. Hoppas lilla Levi klarar sig. Kramar Margareta om snar bättring.

2009-04-21 @ 10:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0