Bvc-besök

Publicerat: 2013-03-19 Kl: 14:07:00 | I kategori: Allmänt


Idag stod det Bvc-besök på agendan. Levi skulle dit på 4-års kontroll ovh Milo skull väga och mäta sig. På torsdag blir han 4 veckor och dessutom är det hans 1-månadsdag. Februari är en kort månad.
 

Noel fick vara på förskolan idag och Levi fick vara hemma. Levi var jätteduktig på sin 4-års kontroll, ritade en gubbe, huvudfoting med ögon, mun, ben, fötter. Sen fick han armar och fingrar och röda kinder. Att rita kors var inga problem. Sen var det dags att väga och mäta, 19,3 kg och 106,5 cm lång. Synen och hörseln kollades och inte det var det några problem med heller. Levi var så gullig på syntestet. Han höll upp skylten mot bvc-sköterskan så att hon ksulle se vad han pekade på. När hon pekade på bokstaven T så ritade han ett T i luften, lilla charmtrollet.

Sen var det Milos tur att väga sig. 4900g och 57,5 cm lång. Följer sin egen kurva bra. Efter det åkte vi till Barnens hus och levi fick välja en liten leksak eftersom han var så duktig. 3 små bilar blev det. När vi kom hem sedan så satte vi oss i soffan. Jag kände på Levi och tyckte att han kändes varm. Tempade och då hade han 38,5 grader. Har inte märkts någonting på honom att han skulle varit hängig men nu blir det till att vila för hans del.


Om en liten stund ska vi hämta Noel men först ska jag plocka ner tvätten mindre roligt men skönt att slippa göra det när alla barnen är hemma.
 
I helgen har vi mest tagit det lugnt. I fredags var min mamma, Björn, Erica, Maddis och Oscar hemma hos oss. Vi bjöd på middag. I lördags var vi var hemma hos min mormor och fikade. I söndags tog vi det mest lungt.
Juste glömde skriva att Jag och Milo var hemma hos en av mina barndomskompisar på fika. Vi umgicks alltid när vi var små åkte på semestrar ihop då våra föräldrar var kompisar sedan skolan. Jag hämtade upp Maddis och Oscar och sen åkte vi hem till Jessica osm har två barn och där hemma var redan hennes storasyster Linda som har ett barn. Tack för en jättemysig dag.
 
Nä tvätten var det visst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0