En förskola i Upplands Väsby brinner!

Publicerat: 2012-01-31 Kl: 21:43:12 | I kategori: Allmänt



Bild lånad från Expressen.se

Vaknade i lördags morse av sms och telefonsamtal!! Det knöt sig i magen på mig när jag läsate smsen. Jobbar du på Råbäcken stod det. Ringde upp mitt missade samtal och fick höra att Råbäcken brinner!! Paniken sprider sig i hela kroppen och jag vet inte alls vad jag gör. Så många tankar som hoppar runt i huvudet och får så ont i hela kroppen och bara gråter. Allt efter det går slow motion varför tar allt sån tid jag ville ju bara dit och se det jag inte trodde var sant. Mamma kom och hämtade mig och vi åkte och tittade.

Paniken spred sig i kroppen när jag sprang fram till en kollega och kramade om henne och vi såg vår älskade förskola brinna ner till grunden...!
Det var en märklig känsla att stå och titta på sin arbetsplats där man bara för några timmar sen avslutade för att göra helg och vara nöjd efter en lyckad arbetsvecka som var fylld av nya idéer, tankar och inspiration. Allt jobb har brunnit upp...!

Det är en tuff tid vi har framför oss. Alla barnen och personal har jobbat under helgen och ställt i ordning de nya lokalerna för att kunna ta emot barnen redan i måndags! En tuff tid framför oss har vi! Vi gråter fortfarande och sörjer och det är otroligt vårt att förstå vad som hänt! Det viktigaste just nu är att vi tillsammans har varandra!! Aldrig någonsin tidigare har jag varit emd om att så många människor blir så enade och hjälpsamma, stöttande och helt magiskt underbara!

Bloggen kommer vila då jag inte riktigt mår bra och har annat fokus just nu! Vi får se om det blir om nån månad eller till sommaren eller att jag i och med detta slutar upp att blogga.

Kommentarer
Postat av: Margareta o Arne

Vad fint DU har skrivit om din upplevelse när något så hemskt har hänt. Alla tankar gick till DIG och dina arbetskamrater när vi fick höra det på radion.

Vad ni har varit duktiga och fixat allt så fort. STOR KRAM/ Farmor

2012-02-07 @ 14:49:47
Postat av: Bloggminglet 2012

Hej! Vet inte om du känner till det stora Bloggminglet som kommer att vara den 28:e april i Sthlm? Det är för alla föräldrabloggare och alla har chans att komma, läs gärna mer på vår hemsida! Hoppas vi ses :-)

2012-02-10 @ 20:21:44
URL: http://mgroup.se/bloggminglet-201

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0