Pysseldag!

Publicerat: 2010-03-30 Kl: 22:10:51 | I kategori: Vardag


Det har verkligen märkts på Levi att han fick sina sprutor idag. Han har varit riktigt hängig och trött hela dagen. Han vaknade ganska tidigt imorse men somnade igen när jag satte ner honom i sängen för att ta fram kläder till oss 3. Stackarn, jag fick väcka honom då vi var tvugna att komma iväg till förskolan med Noel. Så trött så trött!

Efter att vi lämnat Noel fick vi med oss Tess och Colin hem. En stund senare kom även Michelle och Mio förbi.
Förlåt Michelle jag har ju glömt att Gratta dig på bloggen! Grattis Grattis på din
(och Levis) födelsedag den 26 mars!!! Vi pratade massor och barnen lekte med Levis nya leksaker. Levi fick även sitt paket av Michelle och Mio. En LEVI'S tröja (märket alltså) Så på tröjan står det att det är Levis tröja hihi visst är de lite kul!!! Han fick även en bok där han var huvudpersonen i boken! Tack så otroligt mycket! Barnen blev trötta och somnade samtidigt alla 3. Måste bara säga att Colin har blivit så otroligt duktig på att gå. Han går hela tiden nu!!!

När barnen siomnat passade vi på att fika tårta och kakor och dricka saft! Ett riktigt tårtkalas! Sen var det pysseldags!
Noel började på den förskolan han nu går på i augusti 2009 och då fick alla föräldrar i uppdrag att göra en liten bok med bilder på familjen och släktingar och sånt dom tycker om att göra.
Den boken ska finnas tillgänglig för barnet på avdelningen så att man kan ta fram den och bläddra lite i och berätta vem som är på bilderna.

Ja ni förstår! Men eftersom vi hade packat ner allt som heter fotografier eftersom vi flyttade ju en kort tid efter inskolningen och första prioritet har inte varit den där boken. Men nu kände jag att dte var dags. Tess gjorde en till Nattis oxå eftersom dom går på samma avdelning. Det blev en riktig pysseldag för oss. Michelle hjälpte Tess och jag satt och knåpade på min. Blev riktigt nöjd med den. Ska lämna in den imorgon. Känns som i skolan när man skulle lämna in sina arbete för bedömning!!! Hoppas jag får godkänt!

Jonas hämtade Noel idag så jag behövde inte väcka Levi som fortfarande sov, stackarn. Ingen feber verkar han ha i alla fall. Bara hängig och trött men de går ju över. Han ville inte ha någon mat när han vaknade sedan... Matlusten är som bortblåst. Till middag åt han bra i alla fall. Det blev korvstroganoff med ris och majs. Det gick hem hos Levi men inte hos Noel som vanligtvis älskar den maten... Vid 19,30 sov både barnen och jag passade på att åka och träna en sväng. Imorgon ska jag träffa min farmor!

Kommentarer
Postat av: Kevins & Elliots mamma Mia

De hoppas jag med!:) Invigning i morrn på dagis! Kram

2010-03-30 @ 22:56:50
URL: http://svalan87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0