Tjattrande mammor

Publicerat: 2009-10-21 Kl: 23:22:27 | I kategori: Vardag


Efter en rivstart till morgon var vi uppe och iväg till alla våra aktiviteter. Jonas på väg till jobb i Eskilstuna, dock lite försenad pga att han försov sig lite grann imorse, hihi. Noel lämnad på förskolan och dagens aktiviteter. Levi och jag åkte ner till Öppna förskolan och träffade Jossan och Nick och Michelle och Mio där nere. Levi somnade i bilen efter att vi lämnat Noel men vaknade lagom till slutet av sångsamlingen. Mio blev glad när han såg Levi. Precis som att dom känner igen varandra. Inte så konstigt då dom träffas ganska ofta. (På sats, öppna förskolan och simningen!) Bara roligt tycker jag! Levi har ju blivit väldigt rörlig på sista tiden och ska utforska det mesta. Vi mammor satt på golvet och lekte med våra barn och pratade en massa som vanligt! Nick har blivit så stor oxå! Minns första gången jag såg honom. Så liiiten och sov massor nu är han mer vaken och kommer börja upptäcka allt roligt vi gör!

Snacket fortsatte över en lunch på waynes. Levi fick lite lunch och somnade sedan igen. Fick äta i lugn och ro. Fast inte gick det bättre för de. Jag rent ut sagt kastade mat omkring mig! haha vet inte vad dte var med mig idag. Sorry tjejer för mitt ohyffsade beteende, haha.

Efter att vi skiljdes åt gick jag in på Lindex och shoppade ett par tjockare termobyxor till Noel. Hade 25% på ett helt köp och passade på att fynda! Kan vara bra att ha flera ombyten på förskolan och nu när vi ska iväg på en resa...
Hämtade Noel från förskolan och Levi fortsatte att sova. När Noel skulle säga hejdå till personalen gick han även runt och gav alla barnen varsin kram. Det märks verkligen att han trivs på sin förskola nu. Han har kommit in i vanan och hittat kompisar som han leker med! Blir såå glaad!

Hemma så lekte vi på Noels rum med leran (play-dooh) han fick av mina kusiner när han fyllde 2 år. Vi hade riktigt roligt och god mat bjöd han på oxå. Levi var med och lekte. Fick hålla honom borta från leran då han har en tendens att stoppa allting i munnen. Konstigt va?!



Jonas kom hem från jobbet och vi började med maten, Noel läste böcker och lekte med leran och Levi hasade sig fram på golvet. Vilken underbar familj vi är!


Tack alla underbara glada människor jag har runt omkring mig!
Ni gör verkligen allting så mycket roligare och enklare!
Ta åt er alla ni som känner er träffade


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0