Rosévin och tårtbak.

Publicerat: 2011-07-11 Kl: 22:59:33 | I kategori: Recept


Som kanske inte alla vet så tycker jag om att baka och pyssla. När jag blev mammaledig till Noel så började jag att göra tårtor på "hobby-nivå" bara för att prova något nytt. Sen växte intresset och det blev fler tårtor. Nu var det länge sedan jag gjorde en dekorations tårta då tiden inte riktigt funnits där. När Jossan frågade om jag kunde hjälpa henne att göra en tårta till Nicks 2-årskalas så sa jag självklart ja.

Tog med mig en flaska rosévin och åkte hem till Jossan på fredagen. Hon hade sin morbror och sin fru på besök så vi satt länge och pratade och skrattade. Så det blev sent innan vi började med tårtan. Men kul hade vi! :)



Här står jag och sricker Rosévin och vispar ihop en MMF som ska täcka tårtan.


Såhär blev relutatet!

Efter lite vin sådär in på småtimmarna är jag riktigt nöjd med resultatet! :)
Kom hem vid 4-tiden på morgonen och sen var det bara att sova för att sen åka och hjälpa till och förberde innan kalaset som blev riktigt lyckat! :) Bilder kommer senare!

Kommentarer
Postat av: Caroline

jaha, du förstår väl att jag aldrig kommer att baka nån tårta själv hädanefter? Det får du göra åt mig.

2011-07-12 @ 17:17:51
URL: http://www.smultronpaj.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0