Lek och Bus och Parken ZOO.

Publicerat: 2011-07-07 Kl: 22:54:34 | I kategori: Våra Äventyr!


Det märks att vi haft mycket att göra de senaste dagarna. För bloggen har fått vila i flera dagar. I lördags var jag på en underbar väns fest! Tack så otroligt mycket för att jag fick komma! Hade en underbar och rolig kväll! :) Söndagen blev en lugn dag. Måndagen och första dagen på Jonas semester! Så skönt att han äntligen fick semester och lite vila. I för sig har han jobbat de senaste dagarna i alla fall så nog är han yrkesskadad! :) hihi men så får det vara! :)



Vi har hunnit med att göra vårt premiär besök på
Lek o Bus här i Infra City (Upplands Väsby)  Kika in på deras hemsida om ni vill se bilder. Jag hade så otroligt roligt där att min Nikon kamera fick vara inlåst i ett säkerhetsskåp. Träffade "gamla" förskolebarn och det var sååå roligt att få kramas med dem! Lekte massor med barnen. När man går dit blir man ju som ett barn på nytt! Det var lugnt och skönt inte för mycket folk. Efter en stund så hittade jag två barn jag mycket väl känner Nämligen Adrian och Andréa. Så vi satte oss ner och fikade tillsammans med deras mamma Pia. Så kul att träffas sådär spontant och vi hade det riktigt trevligt och kunde sitta och prata en stund. I alla fall fick jag och Pia så fick Jonas leka med barnen :) Tack för en helt underbar dag!

Vi har hunnit med att träffa morfar och moster Erica som jag hämtade tidigt en morgon vid 3-tiden på arlanda. De har varit i solsäkra Turkiet som verkar vara riktigt populärt resmål denna sommar. Vi hade gärna åkt dit om det inte vore för att vår värmepanna gick sönder och kostade oss en hel del. Men å andra sidan en investering för framtiden.



Noel har cyklat vidare och vi har lekt i närliggande lekparker och ätit god sommarmat. Tycker om det här med sommar i Sverige




Idag har vi besökt Eskilstuna och Parken ZOO. Vi kände för ett spontant besök till Eskilstuna. Vädret var toppen och det var riktigt härligt att gå på Parken ZOO. Vi har inte varit där sen den dagen för snart 4 år sedan. Den dagen då Noel föddes. Vi åkte ner till Mälarsjukhuset i Eskilstuna då det inte fanns plats närmare. Vi blev utskickade på en promenad så att värkarna skulle komma igång lite mer. Då föreslog/bestämde mamma att istället för att bara gå omkring kunde vi lika gärna göra det samtidigt som vi tittar på djuren på Parken Zoo! Hon är bra smart min mamma. Upp och ner och runt i parken Zoo gjorde att Noel föddes samma kväll! :)
Vi har i alla fall inte åkt tillbaka. Vet egentligen inte varför vi väntat. Idag var det i alla fall dags!

Vi har haft en helt underbar dag tillsammans bara vi 4 i familjen! Så underbart att gå omkring bara vi i en park som har så mycket känslor med sig hos både mig och Jonas. Barnen har verkligen fått göra som de vill och vi har följt dem. Levi som är en sån djurälskare tyckte speciellt om Lilla parken zoo där barnen får gå in och klappa getterna. Han skulle inte klappa dem utan krama dem! Knasunge. Noel tyckte också dte var roligt att få klappa djuren fast roligast var att mata dem. Sån underbar dag med massor med nya minnen och känslor från den parken.

I helgen väntas ännu mer kalas och till veckan hoppas jag på att vi tar oss tid och bokar ett annat äventyr.




Kommentarer
Postat av: Caroline

Tack för att du ville komma! Det var en underbar kväll!!!

2011-07-11 @ 18:02:46
URL: http://www.smultronpaj.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0