Köket klart.... snart!

Publicerat: 2010-05-04 Kl: 21:01:13 | I kategori: Allmänt


Som ni säkert förstår så har min dåliga uppdatering med att göra med noll sittning vid datorn och full fokus på annat! Nämnligen köket och leka med barnen ute i det fina vädret. Nu börjar köket verkligen bli klart. Vi gör de sista idag! De få saker som är kvar är en elektiker och en rörmokare. Dessa vid namn Stefan och pappa haha! Stefan och Fia och Alicia var förbi i veckan och fixade med elen. Blev massa snack för mig och Fia medan Stefan arbetade. Alltid kul att ses!

Underbart väder har de varit dom senaste dagarna. Nu när Levi går och nästintill springer omkring här hemma så är han en mycket mycket nöjdare och gladare liten 1-åring. Det är så underbart att se honom just nu. Han skiner som solen och älskar att leka ute på tomten. Efter lämningen av Noel imorse så satt jag ute och solade och läste i lite tidningar medan han lekte, både på framsidan och på baksidan. När han kom tillbaka till mig på framsidan så hade han med sig sin Bobbycar och ett stort leende.

Noel däremot har haft jobbiga dagar sista veckan. Han som varit så otroligt duktig med att gå på toaletten har helt plötsligt inte tid. Eller ja han hinner helt enkelt inte. Det gäller både hemma och på förskolan. Vet inte vad vi ska göra. Är det någon som har något bra tips?

Mycket har hänt sista tiden och Noel har slängt ur sig helt underbara kommentarer haha "Mamma jag är heeeel trött" Haha hur underbar är inte den kommentaren. Nu ikväll när han skulle sova så hade han bäddat ner båda kossorna, en liten gris, "polis-nycklarna", försvarets hudsalva och ett grodgosedjur jag köpte till han från Ikea igår. Alla skulle ha täcke på sig. Inte ens mamma fick plats att ligga bredvid och natta. Sa den lilla ramsan som min mamma alltid sa till mig när jag skulle sova varpå Noel säger "Nej mamma inte natti natti, sagan om den lilla pojken Noel" Så det var bara till att sätta sig på hans lilla stol och berätta sagan om den lilla pojken Noel och strax efter de så somnade han. Levi somnade 18.30 och Noel somnade 19.15.




Hela förra veckan var vi med Michelle och Mio och med Tess och Colin och en snabb visit hos Jossan och Nick. Det var ju Michelles sista vecka på mammaledigheten så vi hittade på massor med skoj. Måndagen spenderade vi hemma hos oss. Köket anlände med stoooor lastbil, barnen åt på pizzeria som jag skrev om tidigare. I tisdags blev de fika på Jossans altan. Tess och Colin kom förbi dom oxå. Michelle och Mio skulle vara hemma och rensa förrådet.


I onsdags åkte vi till Plantagen, Bauhaus, Babyland, Babyproffsen, Barnens Hus. Tyvärr blev Elika sjuk så Jossan och Nick kunde inte följa med. Det blev ingen shopping för vår del förutom lunchen på Mc Donalds. Barnen fick cheesburgare. Snacka om test på snabbmat för ettåringar haha! Vad gör man inte för att barnen INTE ska äta barnmatsburkar när man är ute på äventyr. Sen var deras mammor hungriga oxå!!! hihi! Blev lite vagnshopping för Michelle och Tess! Är lite avis på era nya Scootrar! Men snart får jag mina nya jag med! Ja jag är knäpp men det blir en till Emmaljunga Scooter för våran del! Älskar den vagnen och den vi har börjar verkligen bli lite sliten. har haft den i 2 år och den börjar sjunga på sista versen! Klart att Levi ska få en egen vagn oxå!
Efter hämtningen på förskolan fick vi med oss en liten nathalie medan Tess och Michelle åkte till Uppsala för att köpa Michelles vagn!

Levi Mio och Colin i bilarna på Bauhaus


Nattis och Noel äter mellis

I torsdags
blev de lek hemma hos Michelle med goda mackor och annanaspaj till efterrätt! Helt underbart god Michelle! Den gjorde du bra! Angelica var oxå där. Så längesedan vi sågs så det var underbart att få ses! Barnen lekte på bra och efter lite blodpudding lunch så somnade alla utom Mio som fick ensamtid med alla mammor och Angelica (som är Michelles kusin).

I fredags promenerade jag, Noel och levi och Michelle och Mio hem till Tess och barnen och lekte. Noel som ville cykla på sin nya cykel orkade helt plötsligt inte cykla efter mindre äbn halva vägen. Så jag och Michelle fick turas om med att dra hans cykel hela vägen hem till Tess. Noel fick sitta på fotstödet på vagnen framför Levi. Tuuung vagn och svårstyrd men men vad gör man inte i ett sånt läge. Svetten rinner och tålamodet är på väg att ta slut men man är stark och orkar hela vägen ändå. Jag förstår inte vad orken kommer ifrån. Väl framme fick han busa med Nattis. Blev massa lek och stoj på alla barnen. Lunch för alla och sedan fika innan vi sa hejdå. Michelle skulle åka med sin mamma och handla så jag och barnen gick till bussen. Levi sov i vagnen och jag och Noel satt på bänken och väntade. Noel tycker jättemycket om att åka buss. Det är så sällan man gör det när man har bil. Lat! Jag vet, eller bekväm vet inte vad som stämmer in bäst!

I lördags var vi på Mulle Meck lekparken som sagt. Oj vad roligt vi hade de! Hade glömt hur kul man har där! Kommer bli många besök dit i sommar! Ska lägga in bilder senare.







Kommentarer
Postat av: Therese, Mamma till underbara älslingar

Hoppas de gå bra med köket och att ni bli mer än nöjd.

Såg att ni ha beställt en Scooter vagn. Vet du om de är någon skillnad mellan den gamla scootern och den nya.. ?

Vi fundera lite vi oxå på att inskaffa en sådan, ha hört att dom ska ha gjort mer liggläge i scootern nu än tidigare.

2010-05-05 @ 07:06:14
URL: http://enlyckligmamma.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! De där med "olyckorna" är jätte vanligt att de blir bakslag! Amanda har varit likadan! de kommer gå över! Dom har helt enkelt inte tid, påmin honom bara!=) Kommer lösa sig snart=)

Hoppas att allt är bra annars!! Kram

2010-05-05 @ 11:46:04
URL: http://amandahampus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0