Junibacken och Skansen

Publicerat: 2010-03-14 Kl: 21:10:38 | I kategori: Våra Äventyr!


Helgen som var har jag inte hunnit skriva om som jag vet att jag lovat. Vi bestämde med min pappa och lillasyster att vi skulle köra en "Barnens-Dag-Ute-i-det-fina-vädret" Solen sken denna lördag och vi åkte ut till Djurgårn och besökte Junibacken. Det var nog första gången för alla utom min lillasyster. Vagnen parkerade vi utanför för att den inte får tas med in och jisses vad vagnar det stod utanför. Vi fick knappt plats med vår syskonvagn.

Vi gick runt där inne och Noel var som tokig och skulle titta på allt. När det var dags för sagotåget fick vi inte plats allihopa i en vagn så vi tog två. Jag åkte med min pappa och Levi. Noel åkte med min syster och Jonas. Det var helt fantastiskt vilket underbart sagotåg dom gjort. Dom fick med allt och lite till kändes det som. Noel blev nte alls ledsen, för lite läskigt var det. Levi satt i mitt knä och var helt faschinerad. När vi var framme blev de lek i pippihuset och sedan åt vi lunch. Lekte vidare efter lunchen i nästa rum innan vi gick därifrån.

Blev en skön promenad bort till Skansen. Levi somnade i vagnen men Noel höll sig vaken. Vi gick och köpte korv och grillade där. Efter det gick vi runt och tittade på djuren (dom få som var ute) Jag visade även Noel vart vi ska lämna hans nappar i sommar. Han lät inte så glad över den idén. Noel gillade nog sälarna och älgarna bäst. Noel fick även kissa ute för första gången i sitt blöjfria liv. Vi var långt ifrån en toalett och han blev kissnödig. Av med overallen och ner med byxorna. Snabbt och enkelt avklarat. Trodde inte han skulle vilja kissa ute men det gick bra. Måste bara få berömma min underbara son som nu varit blöjfri i en månad och jag är så otroligt stolt över honom! Inga blöjor varken vid vila eller på nätterna och nu kan jag nog inte minnas det var "en olycka" senast.

Nog om de. Efter en heldag på både Junibacken och Skansen vi var vi alla möra i benen och trötta och började smått längta hem. Vi åt alla middag hemma hos pappa och stannade kvar och tittade på melodifestivalen. En helt underbar dag med andra ord!



Om inte alltför länge väntar ett nytt äventyr på Junibacken igen!

Kommentarer
Postat av: Josephine- Mamma till Elika & Nick

Vilken härlig dag! Vi måste åka dit....

2010-03-15 @ 09:13:33
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0