Ögoninflammation.

Publicerat: 2010-01-11 Kl: 11:17:15 | I kategori: Noel


Helgen har varit allt annat än bra. Mycket har hänt och kommit fram. Som ni säkert förstår är det så pass privat och det inte kommer skrivas om det på bloggen. En jobbig tid väntar men vi hoppas att det blir bättre snart. Vill bara betona att dte har inget att göra med barnen eller mellan mig och Jonas. Punkt!

Igår kväll åkte julen ut
och så dystert och mörkt de blev i vardagsrummet. Måste komma iväg till IKEA och inhandla lampor till vitrinskåpet nu och värmeljus och blockljus i alla dess former. Det är ju faktiskt mörkt även fast de är snö ute fortfarande. Känns helt underbart att snön ligger kvar. Senaste veckan har vi knappt varit ute förutom någon enstaka gång pga den kyla som varit. Vill inte gå ut med barnen i onödan i -22.

Medan bäst vi höll på att plocka ner julen så såg jag på Noel att det kom gul tjock vätska ur hans ögon. Torkade bort de och de kom genast mer. Ögonen blev röda nertill, irriterande och glansiga. Köpte sånna dropit på apoteket pipetter med vattenbad i som jag genast droppade i hans ögon. De blev bättre på en gång. Levi somnade jättebra igår vid 19.30 men Noel var svårare. Tror att ögonen irriterade massor och gjorde ont. Han låg i sängen hela kvällen men somnade inte. Jag och Jonas satt nere i vardagsrummet och tittade på första Johan Falk filmen igår ihopp om att Noel skulle somna. Såklart hände ju inte de.

Jonas gick upp en gång så stängde Noel precis dörren till Levis sovrum och sa:
-Levi sover
eller ja som han säger "Vevi fover"
Sötungen ville bara kolla att lillbrorsan sov haha!


Vi gjorde flertalet försök att få honom att somna. Både jag och Jonas började ju bli riktigt trötta. Tillslut somnade han i våran säng vid 1-2 tiden inatt och snacka om att man var trött nu imorse. Levi har ju då sovit länge och ville vakna vid 8.30 och få sin välling. Noel vaknade en kort stund då med men somnade om nu vid 9 och sover fortfarande. Helst hade man ju velat sova lite längre. Sen har jag sovit dåligt pga det som hänt man ligger och funderar på allt. Jag kan skriva under att idag känner jag mig inte som en människa.

När Noel vaknade imorse så var både ögonen igenklibbade och jag fick badda dom igen. Vi får väl se hur dom ser ut när han vaknar igen. Dessvärre börjar Levis ögon att klibba igen nu man ser den gula vätskan i ögat. Usch tycker så synd om dom när man ska droppa vattnet i ögonen på dem. Någon som har tips på hur man bäst gör sig av med ögoninflammation. Det smittar ju snabbt och självklart blir de inge dagis för Noel förrens det läkt ut.

Ögoninflammationstips?!

Kommentarer
Postat av: Bagarn

Fan, jag har oxå ögoninflammation. svinjobbigt, kan tänka mig hur jobbit det är för grabbarna! du får ta hand om dom riktigt ordentligt nu, hoppas att dom blir friska snart.

2010-01-11 @ 13:37:29
Postat av: Therese Stolt mamma till 2 små killar

Hoppas verkligen barnen bli fri de snart. Jag testade de där med ögon bad fungerad inte på Melwin så jag fick boka tid hos doktorn för ögon salva men de va inte de lättaste att få i hans små ögon.

Men trägen vinner.



Hoppas allt bli bra för er snart..

2010-01-11 @ 17:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0