Händelserik helg...

Publicerat: 2010-01-26 Kl: 13:50:33 | I kategori: Levi


Nu var det ett tag sen jag skrev så förbered er på ett långt inlägg!!!

I fredags kväll var vi och firade min kusin som fyllde år. Grattis Andreas 25 år!!! Vi blev bjudna på Tacos och kladdkaka! Mumsigt. Vi åkte tillsammans med min mormor och morfar som köpt en ny stor bil!!! Jättefin bil och så skön att åka i. Man behöver inte ens öppna eller stänga dörren. För då behöver man bara trycka på en knapp!! Helt faschinerad.

I lördags var det dags för första babysimmet. Levi var så duktig. Vi skulle simma med dom på ryggen. Han höll i mig jättebra. Så bra att instruktören tyckte att jag skulle pröva dyka med honom på ryggen. Sagt och gjort. Vi simmade och sen sa jag "Nu dyker vi" och simmade under vattnet med honom och sen upp! Han rörde inte en min! Så duktig min lilla pluttLevi! Vi gjorde så två gånger till. Ena gången gled han av mig men reagerade inte på de heller! Tog upp honom på en gång. Jag är verkligen så glad att vi gått på babysim med våra barn! Det är verkligen värt varenda krona och den upplevelsen och stunden med ens barn är oslagbar!
I omklädningsrummet sedan satt alla barnen i badbaljorna och plaskade medan vi gjorde oss iordning. När det var dags för mig att ta Levi och lägga honom uppe på bänken. Så hördes en duns och smack sa de så låg Levi på klinker golvet. Först skrek han inte men sen kom världens vrål. Känner mig som världens sämsta mamma. Hur fan kunde jag göra så???!!!???!! Han hade bitit sig i tungan och blödde. Vi klädde på oss fort och åkte hem på en gång. =(

Väl hemma blev jag glad igen. Min älskade Bästa vän satt i mitt kök och drack kaffe med min underbara sambo! Hur lycklig blir man inte av de. Omtumlad som jag var eftersom jag stressade iväg fick jag äntligen reagera på vad som hänt. Vi satt och pratade en stund innan det var dags att åka på nästa kalas! Nämligen Kevins 4-årskalas! Kevin blev helt lycklig när Noel äntligen kom! Han fick pärlor och pärlplattor av oss! Noel och Kevin gick upp och lekte på hans rum så fort Noel fått av sig ytterkläderna. Vi satt oss och fika! Tack för ett underbart mysigt kalas!
Vi åkte hem för att ha en mysig lördagskväll med god mat och sen film och chips när barnen somnat!

På söndagsmorgonen gjorde jag vi upp och åt frukost innan barnen vaknat. Mysigt. Sen kom Noel upptassandes som en solstråle. Efter frukosten packade vi in alla kartonger i bilen och jag begav mig för att hämta Elika som vi skulle passa idag medan Jossan och Ali packade och ordnade med saker inför flytten om en vecka. Elika sprang och hämtade kläderna och väskan så fort jag kom. Var knappt så att hon hann säga hejdå. Vi hoppade in i bilen och åkte till Ica för att handla hem lite mjölk och ägg till pannkakssmeten. Hon var jätteduktig och hjälpte mig att dra korgen! När vi kom hem blev både Noel och Levi helt lyckliga. Noel hjälpte henne av med väskan och jackan. sen upp på rummet och leka. Vi var alla uppe på övervåningen och lekte. jag och Jonas plockade iordning och rensade och hade oss medan barnen lekte så bra. Elika var helt facshinerad av trappan och gick upp och ner för den hela tiden. Noel var inte sen att följa efter. Vi var noga med grindarna eftersom Levi gärna kryper fram till trappan.


Det var då det hände... Det där som bara inte får hända... Grinden är inte helt stängd och jag hinner precis se Levi krypa ut för trappan. Jag reagerar fort men han bara tumblar och rullar ner för trappan. han slår i vartenda trappsteg med sitt huvud och kropp. Jag skriker och Jonas kommer... han skriker! jag var redan nere i trappan när jag hörde Jonas. Ända ner till hallgolvet ramlar Levi. Han stannade aldrig utan föll hela vägen. Klinker golv dessvärre. Han skriker på en gång!

Jag förstod allvaret först när han aldrig fick stopp på sig själv och jag förstod att han skulle ramla ner för hela trappan och när jag hörde Jonas skrika. Han brukar vara lugn och sansad men de skriket var så hemskt att höra. Jag var först fram och tog upp honom. Han höll fårt fast om mig. Så rädd har jag aldrig sett honom. Hela min kropp skadade. Jag var tvungen att sätta mig ner vid frysen och hällde ut massa is på golvet för att kyla hans huvud som blev blått på en gång. Bulorna stod ut men han skrek och det var huvudsaken. Han Levde och mådde bra, inget var brutet. Jonas satte sig bredvid mig. Båda skakar av rädsla! Om jag kände skuld till att han ramlade ner fårn en bänk. var inget emot hur dum jag kände mig efter det här! Jonas gick upp till Noel och Elika. Jag kan inte minnas att jag vet vad dom gjorde eller sa.


Hela dagen försökte man hålla humöret uppe för att inte bryta ihop. Omtumlad var bara förnamnet. Förkrossad som mamma var nog efternamnet. Men huvudsaken var ju att Levi mådde bra. Han verkade pigg och kröp efter händelsen. Åt mat gjorde han oxå. Jonas pratade med sjukvårdsupplysningen som för övrigt har telefonnummret 1177 för er som inte visste de. Dom sa att vid minsta tecken på förändring ifrån hans normala tillstånd skulle vi åka in. Vi behövde inte oroa oss för att han skulle sova bara vi hade koll på honom att han inte skulle falla in i medvetslöshet. Gjorde pannkakor till alla barnen. Sedan somnade Levi och Elika. Jonas åkte och storhandlade mat och Noel och jag myste och tittade på film. vid 17-tiden packade vi in oss i bilen för att åka och lämna tillbaka Elika.

När vi kom hem igen jag och Noel så stod Jonas och lagade middag. Hans föräldrar var på väg över för att äta middag med oss. Kvällen blev lugn med god mat. Noel höll på att somna sittandes i soffan och Levi somnade vid 19 normal tid.

Händelserik helg. Ja de kan man lugnt säga. Inget jag glömmer i första taget.    




Kommentarer
Postat av: michelle - mamma till mio!

Låter som en trevlig helg fast med alldelles för mycket skador :/ tur att lillkillen mår bra iallafall. Och säg inte att du är en dålig mamma, du är världens bästa mamma till noel och levi. du ska vara stolt över hur fina barn du och jonas har! (: Vi ses imorgon, kram på dig, hållerna tummarna för att ingen skadat sig idag :)

2010-01-26 @ 14:22:35
URL: http://miogavric.blogg.se/
Postat av: Tess

Håller med det Michelle skrivit till punkt och prickar. Du ska verkligen vara stolt över din familj. Du har det bäst. Fast barnen skrämmer ihjäl oss ibland så blir man starkare på något sätt. Det har jag verkligen fått uppleva.

Har fortf svårt att slappna av. E rädd att Colin ska bli sjuk igen eller slå sig mm. Tur att Jonas var hemma för stöttning. Kram på er i massor. Vi tänker verkligen på er.

2010-01-26 @ 20:12:04
Postat av: Linda

Fyy vad jobbigt! Jag ser händelsen framför mig i slowmotion, fast med min lille plutt... :(

Skönt att allt gick bra och att du hade stöd av gubben din!



2010-01-26 @ 23:06:49
URL: http://harligavardag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0