Öppna förskolan!

Publicerat: 2010-02-24 Kl: 21:32:34 | I kategori: Allmänt


Imorse efter vi lämnat av Noel på förskolan hämtade vi upp Michelle och Mio och åkte ner till öppna förskolan. Jag hade syskonvagnen så Mio och Levi delade vagn. Det har ju gått så bra förut. Gick lika bra idag igen. Skönt att träffa alla mammor igen och allas bebisar som snart inte är så mycket beisar längre! Mio och Levi passar nog inte riktigt in på bebisöppet längre för dom kan verkligen inte sitta still på sångstunden. Dags att börja avancera till en annan grupp! Får väl börja bli på Torsdags förmiddagar istället 0-3 år. Vad säger ni?!

Levi och Mio

"tvillingarna"

Barnen fick lunch innan vi satte oss på Waynes. Fika och prata som vanligt! Vi får aldrig slut på samtalsämnen det är så härligt! Vi har riktigt kul tillsammans allihopa! Innan vi åkte för att hämta Noel på dagis gick vi in på Lindex och shoppade dom berömda stjärn-jeansen i ljus denim. Jag och Michelle tog dom sista i storlek 86 tyvärr. Har frågat runt på olika Lindex och dom är slut! Tur Tess han få tag på ett par på hemsidan till Colin! Jag köpte ett par till Noel igår som han älskade! Han tog på sig dom på en gång när jag visade dom för honom.





Nu ska jag berätta något om Noel. Han har blivit så bestämd och säker på vad han vill ha på sig. Han tar bara på sig någonting om han tycker det är snyggt eller fint. Han tok ratar något som inte är de. En dag ville han ha sin "spinne-spinne" tröja (spindelmannen tröjan för er som inte visste de) Imorse så ville han ha på sig sina nya jeans med sääääärna på! "Mamma titta, jag vill ha sääärna bysser idag. Vovel (Noel) är jättefin!" Lät de imorse. Emil-tröjan fick godkänt och åkte på. Han vill välja allt uppifrån och ner även strumpor och kalsonger! För att inte tala om skor, vantar, jacka/overall, mössa, ja allt!





När jag hämtade Noel idag. Vi blev lite sena idag och fick nästintill stressa och springa in. Bad om ursäkt för att jag var nästan en kvart försenad. Fick som tur var ingen utskällning av Noels underbara personal på hans förskola. Dom hade inte ens sett att jag var sen! Jag brukar ju vara i tid att hämta alla andra dagar och Noel hade så otroligt roligt så det var bara en bonus för honom att få den kvarten extra!
Han hade dessutom sina Stjärnbyxor på sig när jag kom och hämtade!

Stjärnbyxor=ingen "olycka idag"

Han har ju varit helt blöjfri nu sen förra söndagen! Både i måndags och tisdags har jag fått med mig en påse hem med nerkissade kläder men idag fick jag sånt beröm för att jag hade en sååå duktig son som säger till så bra och går själv på toaletten! Snacka om att man blir stolt då. Var ju lite orolig ett tag om vi kanske börjat för tidigt med att han ska vara blöjfri. Men nu vände det och jag gick därifrån med ett stooort leende på läpparna. Denna soliga underbara dag med vänner kunde inte bli bättre med det beskedet!




Hämtade Jonas på hans jobb och åkte till Stinsen. Där fanns Ballongprinsessan och hoppborg ansiktsmålning. Noel ville hoppa i hoppborgen först men såg den stora läskiga kaninen som satt uppe på och vart livrädd stackarn. (det var en helt vanlig grå kanin som såg söt ut men Noel tyckte den såg stor ut!) Vi ställde oss i kön för att få en ballong. Frågade Noel vad han ville ha och han ville ha en motorcykel... såklart! Han vill ha som morfar!
Efter de gick Jonas och köpte sin nya Iphone, vilket betyder att när den kommer så får jag ta över den iphonen som han har idag! Lycklig! Bytte jackan på name it som jag köpte. Dragskon gick inte att dra åt så jag fick byta den. Gick in på Vincent Shoe Store igen (hoppades på bättre lycka) Idag hade hon i butiken en bättre dag för snacka om service man fick. Vi kom därifrån med två underbart söta barn (enligt henne och oss oxå för den delen) två par tofflor till Noel och ett par allvädersstövlar till Noel. Blev även ett par skor till Levi men vi kanske lämnar tillbaka dom.. hm.. ska spåna lite på de. Vilken shopping dag dte blev. För att avsluta dagen med ännu lite shopping gick Jonas och köpte varsitt skal till våra Iphones...ett grönt... och ett blått... Grönt för Noel och Blått för Levi!


Noel med sin motorcykel ballong!
Han står och tittar på tåget som åkte runt i centrumet!


Vi åkte glatt hemåt och åt rester med glädje! Nu sover båda barnen sen sen några timmar tillbaka. Noels ROSA tofflor står bredvid hans säng och väntar på att få användas igen. Ja han fick ett par rosa. Vi hade redan fått ett par gråa till honom men Han satte själv på sig ett par Rosa och gick omkring i. Hon i butiken tyckte han såg så otroligt söt ut i dom och han föredrog dom rosa framför dom grå så vi fick båda på köpet!

Helt underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Josephine- Mamma till Elika & Nick

vilken härlig dag! Skönt att ni gick dit igen & att hon den här gången gav lika bra service som vi fick. Snygg han blev i byxorna. Duktiga killen!

2010-02-25 @ 09:46:46
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så jävla snygg han blev då!! Synd att inte byxorna fanns i min stlk, hade gärna köpt mig ett par själv! Hejja Vovel som kör utan blöja, du kommer att gå långt här i livet :)



Puss & Kram till er!

2010-02-28 @ 11:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0