Veckouppdatering!

Publicerat: 2010-04-21 Kl: 21:44:08 | I kategori: Vardag


Förlåt för dålig uppdatering. Mycket har hänt dom senaste dagarna. Äntligen kommer min pappa hem och vi kan fortsätta med köket. Vår resa blir av men inte som vi tänkt oss. Jaja vad mer kan gå fel. Nu längtar vi till på måndag då köket faktiskt kommer! Måste vara hemma hela dagen då dom kommer mellan 9-15. =) Längtar massor! Sen är det bara att börja skruva.

I måndags åkte Levi och jag ned till Öppna förskolan. Noel var på förskolan hela dagen. Mötte Jossan och barnen, Michelle och Mio och Malin och Leia där. Levi och Mio ville inte vara med på sångsamlingen så dom lekte istället med annat. Bättre de än att tvinga dom att sitta still på sångsamlingen. Levi gick flera steg, det börjar verkligen släppa för honom nu. Så duktig han är. Roligast av allt är det att klättra upp till rutschkanan och åka ned på mage. Mio och Levi målade deras första teckningar med målarfärg. Både grabbarba smakade på färgen. Levi såg ut att ha blått läppstift. Mycket stiligt! Efter allt målande gick vi till Waynes för att äta lunch. Hade inte med mig någon mat till Levi då jag hade tänkt att åka hem för att äta. Jag tog en kycklingsallad och Levi fick plättar. Dom slank ner fort och sen somnade han på en gång i vagnen.



Igår tog vi en långpromenad med Michelle och Mio och Tess och Colin. Det var lite ruggigt ute. Vi hade hoppats på sol men den såg vi aldrig skymten av. Vi gick ner till sjön och lekte i en lekpark där. Det dröjde inte länge innan barnen började frysa så vi promenerade hemåt igen. Jag hade en tid att passa nere på MVC för cellprov. När man fyller 23 måste man ju börja ta det för att upptäcka möjliga cellförändringar. Fick träffa min BM som jag hade med Levi och vi pratade massor. Skönt att kunna vara avslappnad. Själva provet tog någon minut och kändes knappt. Hem till familjen igen och sen iväg för att titta på kakel hos Michelles föräldrar i deras butik i Täby. Hittade några som vi ska få hem prover på! Det närmar sig nu. Noel gick runt och tittade i alla toaletter (det är ju en badrumsbutik med visningsrum). Han var väldigt nyfiken på toaletterna i alla fall!

Idag Onsdag så åkte jag och Levi hem till Jossan och Nick. Där var även Mia och Elliot. Vi pratade en massa. Var så längesedan vi sågs vi tre tillsammans. Vi hade massor att prata om. Ska även passa på att gratulera till Mia och Dennis som köpt sin lägenhet!!!!! Vi fick fika och pratade massor! När det var dags att åka hemåt hämtade vi upp Jonas och åkte till Noels förskola för ett utvecklingssamtal med hans förskolepedagog. Levi sov så han fick sova ute i vagnen och vara ute med Noels andra pedagoger medan vi var på samtalet. Levi ska ju snart börja där så lika bra att han fick prova på lite.

Noel är en mycket duktig och hjälpsam kille.
Han hjälper hellre sina kompisar och glömmer då bort sig själv.
Han bråkar sällan och är ärlig och rättvis.
Han är pålitlig och tar ansvar.
Han är världsbäst på att gå på toaletten och han älskar att "hålla i" samlingen.
Ordning och reda vill han gärna ha. 
Han är duktig på att sjunga och lära sig rörelser.
Han har tålamod och väntar på din tur!
Han är en bra kompis!

Hur underbart är det inte att få höra så fina ord om sin son!!!
Det värmer i både mitt och Jonas hjärta och vi blir så stolta!



Hon berättade att Noel gärna hjälper alla sina kompisar att klä av sig och lägga sakerna på sin plats och sen står han där sist med kläderna på för att han inte haft tid att hjälpa sig själv, hihi! När vi kom ut till våra barn hade Levi vaknat. Han blev ledsen när vi kom så jag antar att han saknat oss och undrade säkert vem han va hos. Inte lätt när man sovmnar hos mamma och pappa och vaknar upp hos någon annan. Vi åkte hemåt och Jonas åkte vidare för att jobba. Jag passade på att städa hemma medan barnen lekte så bra. Lillasyster kom förbi en stund innan jag körde henne till fotbollsträningen.


Nu sitter jag och skriver medna min älskling kollar Hockeyn.
Nyss gjorde Djurgården mål. Det hördes i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0