Bebisbesök

Publicerat: 2010-04-01 Kl: 13:27:54 | I kategori: Vardag


Igår fick vi besök av Fia och hennes lilla Alicia, 6 veckor. Jag bakade blåbärspaj till mina gäster. Ja alltså det var ju bara vi vuxna som åt. Levi fick smaka lite grann. Vi fikade och satt och pratade länge om allt och ingenting. Vi har känt varandra länge nu jag och Fia men har varit dåliga på att ses så det var riktigt skönt att träffas igen. Nu har vi båda barn. Det kunde man inte tro för några år sedan hihi!
Levi vart helt förtjust i lilla Alicia och klappade henne försiktigt och så fort hon rörde på sig tog han bort handen. Inge rycka tag och vara elak här inte. Han kramade henne och tittade på henne. Kanske kärlek vid första ögonkastet hihi! Levi kommer att ta väl hand om lilla Alicia när han blir stor det lovar jag! Hoppas bara att Alicias pappa godkänner de ;-)

Vi gjorde ett litet avbrott medan jag åkte och hämtade Noel och Fia tog en sväng med vagnen och hennes mammas hund. Sen blev de mera prat när vi kom tillbaka. Noel var väldigt blyg till en början. Vågade sig inte riktigt fram och titta på den söta lilla bebisen som låg där. Efter ett tag släppte blygheten och han började busa med Fia och skulle visa henne allt han kan. Alicia somnade  efter en stund på Fias mage! Så mysigt! Jag kommer verkligen ihåg hur mysigt dte var när dom var så små och somnade på magen eller i famnen. Nu händer det inte lika ofta som de gjorde när barnen var små.

Jonas kom hem så han fick hinna titta på lilla Alicia oxå. Alltså svårt att inte bli bebiskär när man ser en sån liten 4-5 kg bebis.

Angelica kom och mötte upp Fia och hon hann hela vägen hem till mig. Så det var så kul att få träffa dig oxå Angelica! Det var så himla längesen! Vi får ses alla 3 någon dag snart! Eller vad tycker ni?



Charmören Levi kramar om lilla Alicia



Klappar och beundrar lilla tjejen


Mamma och dotter




Jag på besök på BB


Lilla Alicia en dag gammal

Kika in på Fias blogg här



var bara tvungen att leta fram en bild på Levi när han sov på min mage

Levi 2 månader

Kommentarer
Postat av: Josephine- Mamma till Elika & Nick

så söt =) Bra där Levi så ska man vara med tjejerna ;-)

2010-04-01 @ 13:46:20
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Malin - mamma till Leia

Finns det nå mysigare än att ha sitt barn på bröstet? =)

Leia har varit extra gosig nu när hon har varit sjuk =)

2010-04-02 @ 10:52:54
URL: http://leiaochmamma.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja det måste vi verkligen!! :)

2010-04-10 @ 10:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0