Mammagänget!

Publicerat: 2009-11-12 Kl: 02:07:19 | I kategori: Vardag


Tack så otroligt mycket för alla fina kommentarer och alla sms och kramar jag fått! Ni ska verkligen veta att de värmer och jag mår så mycket bättre. Har bestämt att nu ta en dag i taget och inte ha några krav alls. Den senaste helgen tog musten ur en så nu är det dags att bara njuta tillsammans med nära och kära!

I måndags blev vi bjudna hem till Mia och Kevin på plättar. Jag höll Noel hemma från förskolan pga allt som hänt. Vi åkte över och lekte med Kevin istället. Mycket uppskattat! Dom hade så roligt och lekte tillsammans. Efter lunchen packade vi in oss i vår bil (läs svärfars bil som vi lånat ett tag nu) och åkte ner till MVC. Mia skulle ner på BM-besök. Jag satt utanför med barnen som åkte runt på varsin bil fram och tillbaka. Alla som gick förbi bara log åt dem! Sötisarna! Vi åkte hem till Mia efter de. Barnen lekte med bilar, såklart, byggde pussel och lagade mat medan vi drack te. Levi låg och sov i vagnen utanför.  Tack för en underbar dag!

Igår fick Noel vara på förskolan igen. Han tyckte dte var jättekul och sprang direkt in och lekte! Så kul att se! Jag åkte hemåt och började fixa med lite allt möjligt. Skickade sms till Linda och frågade om vi skulle hitta på något. Vi åkte ner till Öppna förskolan och var där tills dom stängde. Fikade sedan på Waynes med Mia och Malin. Pratade en massa. Jonas ringde och sa att han kunde hämta Noel från förskolan för dom slutade tidigt! Dom kom sedan ner till centrum och mötte upp oss. Åkte hemåt och fixade middag och massa annat. Minns ni den där myskvällen som vi aldrig fick i Sundsvall?! Barnen sov ovanligt tidigt bägge två. Redan klockan 19.30 var dte tyst hemma hos oss. Så vi bestämde oss för att ha myskväll. Plockade fram massa gott och även lite gott att dricka och myste i soffan framför en film! Det behövdes verkligen! Tack för de mitt hjärta!

Idag är det onsdag (klockan är visst över 00.00 äh.. ni fattar) och då brukar vi som vanligt träffas allihopa på öppna förskolan. Jag, Tess, Michelle och Linda. Vi var där och busade hela förmiddagen med våra småttingar. Levi vill ju inte stanna kvar på täcket så länge nu för tiden. han har upptäckt att det finns andra saker utanför täcket. Så han kryper gärna iväg, nyfiken som han är! Så skojigt! Efter Öppna mötte vi upp Jossan och barnen på waynes och åt lunch tillsammans allihopa! Idag tror jag vi slog rekord i hur länge vi satt "nästan" allihopa och bara pratade på! Älskar verkligen dessa onsdagar dom är heliga! Undra om vi kanske ska starta en egen mammagrupp på waynes hahaha! Ni är helt underbara! Vet inte vad jag skulle göra utan er! Vi har verkligen så roligt ihop. Våra barn har så roligt tillsammans oxå. Tänk nästa sommar när alla är 1 år och springer runt! Någon mer än jag som längtar!?! kika in på Michelles blogg för lite bilder

Hämtade Noel på förskolan och åkte hemåt. Jonas kom strax efter. Noel har blivit riktigt mammig igen och ville inte alls vara med pappa. :-( Jobbigt. Vi lämnade av Noel hos mostrarna och morfar medan vi åkte och handlade mat. Han hade tjatat hela eftermiddagen om "Massa" = Maddis. Levi fick följa med och handla! Jonas hämtade ut vår nya kamera sp, vi fått ut på försäkringen! Äntligen kan jag bara ta lite bilder igen!!! Sedan handlade vi lite smått inför imorgon efter Jonas fyller år imorgon! 26 år!
Glöm inte att skriva en GRATTIS kommentar imorgon. Han läser ju bloggen!




Om ni nu undrar vad jag gör vaken så sent så har jag påbörjat tårtbaket! Imorgon ska tårtan bara täckas och dekoreras. Har nämligen lagt ihop tårtan färdigt nu med alla fyllningar och gott i! Undra om det bllir något kvar till på fredag?
! Någon som vill smaka?!

Kommentarer
Postat av: Malin

ja tack;) haha... GRATTIS Jonas!

2009-11-12 @ 09:18:40
URL: http://amandahampus.blogg.se/
Postat av: Linda Schneider

GRATTIS JONAS!!!!!

Hoppas du fårt en jättemysig dag!

2009-11-12 @ 09:28:08
URL: http://lindaschneider.blogg.se/
Postat av: michelle - mamma till mio!

tack för igår :) och grattis jonas! hoppas tårtan blev god=)

2009-11-12 @ 09:46:26
URL: http://miogavric.blogg.se/
Postat av: Josephine, Mamma till Elika & Nick

Tack för 2 mysiga dagar! GRATTIS Jonas! Vi behöver väl inte skriva att vi kommer ;-) Kramar

2009-11-12 @ 15:01:53
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Tess

Var det idag han fyller eller imorgon?

Grattis iaf Jonas från hela familjen!!!

2009-11-12 @ 18:13:21
URL: http://www.tessliv.blogspot.com
Postat av: Farmor Karin

Tack för igår Jonas och Mickan, så trevligt med födelsedagsfest i höstmörkret. Roligt och givande att träffas från båda sidor som det blivit. Och träffa dom små energiska ger livsinnehåll.Jonas, det kom lite vit snö i västerort, det första jag sett i år. Det var som när du föddes, den första vintedagen det året.Kram Farmor Karin

2009-11-13 @ 18:04:15
Postat av: michelle - mamma till mio!

dålig uppdatering tycker jag ;)

2009-11-16 @ 10:21:22
URL: http://miogavric.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0