Hela familjen är Vaccinerad!

Publicerat: 2009-12-01 Kl: 00:44:04 | I kategori: Levi


Tack till er som skrev en kommentar om hur ni ska göra med era pluttar! Det behövdes verkligen! Tacl för era tips och råd!
I Onsdags så fick jag min dos. Hämtade Noel från förskolan på torsdagen lite tidigare än vanligt. Åkte ner med honom och levi. Mötte upp Jossan och barnen på BVC. Jonas hade även hunnit dit. Fyllde i hälsodeklarationen och fick komma in på en gång. Båda två fick sina sprutor i låret och båda skrek till. Tur vi gjorde på Noel först så han inte hann förstå vad som var på gång. Levi skrek till men tystnade fort. Känns skönt att äntligen ha tagit ett beslut om vaccinering.

På kvällen åkte vi hem till min pappa för att äta middag. Mums! Efter middagen åkte jag och min ena syster ner till Centrum och Tomtenatta där vi mötte upp mamma. Passade på att inhandla lite julklappar till min äldsta son innan höjdpunkten på kvällen. Martin Stenmarck!!! En riktigt sköön kille som verkligen bjuder på sig själv! Mycket lyckat!
Åkte sedan hem till pappa igen där Jonas och barnen var. Levi sov i morfars säng och Noel sov i soffan. När dte var dags att åka hemåt tyckte jag att Levi kändes varm. Vi åkte hem och tog tempen på barnen. 38.5 grader på båda två! Orolig som man blir fick Noel sova i vår säng och spjälsängen bar vi in till vårt sovrum. Vill höra om något skulle hända. klart man är nojjig efter vaccinationen.

På fredagen (Levi 8 månader) hade Noel 37,5 och febern var på väg bort. Levi däremot hade fortfarande 38,8 och var helt färdig. Han drack upp en liten flaska vatten och somnade sedan om. Vi stannade hemma hela dagen och bara vilade och tog det lugnt. Min mamma kom förbi en sväng. Hon hade semester och sedan kom Maddis förbi (min syster) Hon stannade hela dagen och kvällen.Båda mina systrar stannade på middag! Det uppskattas! Levi blev piggare mot kvällen och ville äta igen! Skönt. Men inget babysim på lördagen för oss inte. verkade inte varit någon annan där heller.

8 månader

Bild på Levi från lördagkvällen när han var lite piggare!


Hela helgen har vi pysslat och donat hemma. Byggt om lite där satt upp en fönsterbräda där. En tavla där och lite julpynt där. På kvällen åkte all julbelysning utomhus upp!!! Så mysigt blev de! Har ni vägarna förbi när det börjar bli mörkt ute är ni välkomna hem till oss och kika! hihi! Söndagen var det julmarknad i centrum och Noel gillade grisen bäst. Tomten var inget att hurra förr tyckte Noel. Vå får väl se på julafton... Efter en sväng i centrum blev de Advent och glögg fika hos min mormor och morfar! Mycket gott och trevligt sällskap! Det Tackar vi för!


Mamma och Noel tittar på grisen Julius!



Noel spanar in Julius

Mysig helg helt enkelt! Levi var feberfri på söndagen morgonen när han vaknade. Juste Jonas tog sprutan på fredagen så nu är vi alla vaccinerade! Pojkarna får sin andra dos om 3 veckor. Hoppas vi hinner ta den innan jul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0